Transordizia właśnie odebrała pierwsze 5 ciągników. Do końca 2017 roku firma ma zamiar wprowadzić łącznie 15 tego typu jednostek.
W układzie napędowym samochodów wykorzystywany jest nowy gazowy silnik Iveco Cursor 9, który spełniając wymagania normy Euro 6 rozwija moc 400 KM, a wartość maksymalny momentu obrotowego sięga 1700 Nm. Jednostka napędowa ma pojemność skokową 8,7 l.
Zastosowanie dwóch kriogenicznych zbiorników gazu ziemnego w postaci skroplonej (LNG) pozwoliło na znaczne zwiększenie zasięgu, który według Iveco wynosi 1500 km.
Samochód jest także pierwszą ciężarówką zasilaną gazem z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów Eurotronic zapewniającą mniejsze zużycie paliwa i wyższy komfort użytkowania.
Przekazanie pierwszych pojazdów odbyło się w siedzibie Transordizia w mieście Irun. W imieniu Iveco wystąpił Jose Maria Chamizo, który oficjalnie przekazał samochody Paco Cobo, dyrektorowi generalnemu Transordizia.
Od lipca 2016 roku Transordizia jest pierwszą europejską firmą, która uruchomiła transeuropejskie przewozy z wykorzystaniem pojazdów Iveco Stralis zasilanych LNG.
W ostatnim czasie także firma Transporte HAM wchodząca w skład Grupy HAM zajmującej się dostarczaniem m.in infrastruktury do tankowania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego (CNG i LNG) odebrała 25 ciągników Iveco Stralis NP. Obecnie 90% taboru firmy stanowią pojazdy zasilane LNG.
W uroczystym przekazaniu pojazdów w firmie HAM w Abrerze wzięli udział Jose Maria Chamizo z Iveco oraz Antonio Murugo, dyrektor generalny HAM Group.
W Hiszpanii działa obecnie 19 stacji oferujących skroplony gaz ziemny (LNG) i 43 stacje sprężania gazu ziemnego (CNG).