Firma jest klientem Iveco od 1960 r. Obecnie we flocie Perrenot Group jest 1500 pojazdów Iveco (750 to ciągniki siodłowe).
Od 2012 r. firma użytkuje ciągniki zasilane biometanem, w 2013 r. do eksploatacji wprowadzono zasilane gazem pojazdy chłodnicze, w których wykorzystuje się ciekły azot.
Pierwsze samochody, w których gaz ziemny jest przechowywany w fazie ciekłej (LNG) wprowadzono w roku 2014.
Obecnie firma zamawia 250 ciężarówek Iveco Stralis. Będzie wśród nich 200 ciągników Iveco Stralis NP wyposażonych w nowe gazowe jednostki napędowe Cursor 9 o mocy 400 KM oraz 50 ciężarówek Iveco Stralis NP z silnikiem Cursor 8 o mocy 330 KM.
Ciężarówki dystrybucyjne będą korzystać z gazu ziemnego w postaci sprężonej (CNG), a ciągniki ze skroplonego metanu. Dzięki zastosowaniu tej technologii magazynowania gazu ziemnego i dwóch zbiorników LNG zasięg zamówionych przez Perrenot Group ciągników Iveco Stralis NP będzie wynosił aż 1500 km. .
Dziś wykonujemy bardzo ważny krok w naszym rozwoju. Zaawansowana technologia CNG firmy Iveco, nowy gazowy silnik Cursor 9 o mocy 400 KM i zastosowanie dwóch zbiorników LNG, które zwiększają zasięg ciągników do 1500 km otwierają przed nami nowe możliwości biznesowe, zwłaszcza w zakresie przewozów dalekich. Technologia zasilania gazowego silników Iveco jest najlepszą alternatywą dla oleju napędowego, zarówno pod względem ekonomicznym jak i ekologicznym. Po raz kolejny oferta pojazdów Iveco i pakiet usług posprzedażnych w pełni spełniła nasze wymagania.
Jacky Perrenot, prezes i założyciel Perrenot Group