Gazprom, Rosyjskie Koleje, Sinara Group i Transmashholding kontynuują współpracę zapoczątkowaną w czerwcu 2016 r., której celem było promowanie wykorzystania gazu ziemnego w transporcie kolejowym i samochodowym.
W ramach nowych uzgodnień producenci taboru Sinara Group i Transmashholding podejmą działania mające na celu usprawnienie lokomotyw zasilanych gazem, a także opracowanie nowych serii pojazdów szynowych napędzanych LNG.
Koleje Rosyjskie planują do 2023 r. zwiększenie floty lokomotyw zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) z 3 do 22 jednostek. Będą one użytkowane w Swierdłowsku.
Źródłem ich zaopatrzenia w paliwo będą małe zakłady skraplające gaz ziemny, które zamierza wybudować Gazprom. Będą one zlokalizowane na stacjach dystrybucji gazu w Tobolsku i Surgucie. Planowane jest także zbudowanie mobilnych stacji tankowania LNG.
W 2005 r. Rosyjskie Koleje rozpoczęły realizację projektu w ramach strategii zwiększania efektywności energetycznej w transporcie mającego na celu zaprojektowanie i wyprodukowanie lokomotywy napędzanej gazem ziemnym (turbiną gazową). Pierwsze próby lokomotywy LNG potwierdziły jej przydatność w ciężkim transporcie kolejowym. W 2009 roku lokomotywa z turbiną gazową została wykorzystana do ciągnięcia składu o masie 15,2 tys. ton, ustanawiając rekord świata dla lokomotywy z własnym napędem wyposażonej w jedną jednostkę napędową.
W oparciu o specyfikacje Rosyjskich Kolei wyprodukowano w Rosji 3 lokomotywy LNG, w tym jedną manewrową. Wszystkie są napędzane turbinami gazowymi i są użytkowane w Swierdłowsku.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.