Produkowane przez Westport pompy LNG charakteryzują się różnymi wydajnościami i ciśnieniami, co zapewnia im szeroki wachlarz zastosowań.
Nie mogliśmy znaleźć na rynku dokładnie tego, czego potrzebowaliśmy, więc zaczęliśmy sami produkować pompy LNG. Dzisiaj jesteśmy jedną z niewielu firm projektowych i inżynieryjnych, zajmujących się pompami LNG do zastosowań motoryzacyjnych.
Torben Moeller, Product Manager, Fuel Supply Systems
Kriogeniczne pompy są zaprojektowane tak, aby miały wysoką trwałość i szybko reagowały na zmienne zapotrzebowanie silnika na paliwo. Są to cechy bardzo istotne w odniesieniu do zastosowań w pojazdach napędzanych LNG, zatem Westport zdecydował się na zanurzeniowy wariant pomp. Dzięki temu pracują one zawsze w tej samej temperaturze, co zapewnia im dużą trwałość.
Przykładem zastosowania pomp LNG firmy Westport jest m.in. silnik Westport 15L, pierwsza generacja układu zasilania Westport HPDI, kriogeniczne zbiorniki LNG serii Westport iCE Pack i wszelkiego rodzaju inne zbiorniki stosowane w pojazdach i lokomotywach (tender LNG).
Pompy LNG produkowane przez Westport zapewniają odpowiednią wydajność w każdych warunkach, ponieważ ich działanie jest niezależne od ciśnienia w zbiorniku. Najnowsza seria pomp obejmuje modele P200 do silników wysokiej mocy (testowane w lokomotywach EMD z silnikami Caterpillar) i P20 do silników stosowanych w przewozach drogowych, w tym także do układu zasilania gazowego Westport HPDI 2.0.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.