Opracowanie bazuje na samochodowym silniku Hyundaia (V-szóstce, którą można znaleźć w modelach z rodziny Genesis), zaś wśród docelowych zastosowań Westport wymienia maszyny budowlane, wózki widłowe oraz generatory energii elektrycznej. Jednostka zostanie wyposażona w wielopunktowy pośredni wtrysk gazu, a Kanadyjczycy spodziewają się, że gotowy produkt uzyska certyfikaty EPA (Environmental Protection Agency – Agencji Ochrony Środowiska) i CARB (California Air Resources Board – Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrznych) w zakresie zgodności z obowiązującymi wymaganiami odnośnie emisji spalin.
Silnik otrzyma nie tylko opracowany przez Westporta „hardware”, ale też oprogramowanie sterujące jego pracą w postaci sterownika WP580. Wtryskiwacze i regulatory ciśnienia paliwa gazowego zastosowane w jednostce napędowej pochodzą zaś od należących do kanadyjskiej firmy producentów włoskich, czyli OMVL i Emera. Sam silnik trudno nazwać wysilonym, bowiem w wersji gazowej wytwarza moc jedynie 136 KM, ale w tym przypadku ważniejszy jest moment obrotowy, a ten prezentuje się całkiem okazale (347 Nm). Księga zamówień na rynku północnoamerykańskim zostanie otwarta w marcu 2015 r. Czy i kiedy rozwiązanie zawita na Stary Kontynent i rynki azjatyckie, przyjdzie nam dowiedzieć się później.