Passat TSI EcoFuel został uznany za najczystszy samochód w Europie, zdobywając 92 punkty na 100 możliwych, w tym komplet (50/50) podczas badania toksyczności spalin oraz 42/50 za rzeczywiste zużycie paliwa i niską emisję CO2 (139 g/km). Pokonanie stukilometrowej trasy Volkswagenem na CNG oznacza spalenie zaledwie 4,9 kg sprężonego gazu. Jak już wspomnieliśmy, Prius uplasował się na drugiej lokacie, osiągając wynik 89 pkt.
Naszym zdaniem, Passat EcoFuel wygrał podwójnie. Nie tylko pokonał „matkę wszystkich hybryd” w bezpośrednim starciu, ale też dowiódł, że bez drogiej i bardzo skomplikowanej techniki też można jeździć nie szkodząc przyrodzie. Dodajmy, że opisywany tu Volkswagen to większe, bardziej komfortowe i praktyczne auto, kosztujące mniej niż Prius i oferujące niższe koszty utrzymania z racji taniego paliwa. Na tle japońskiego rywala Passat wydaje się także prosty konstrukcyjnie, ponieważ najbardziej zaawansowany element jego zespołu napędowego to prawdopodobnie bezpośredni wtrysk paliwa. W tym wypadku to raczej zaleta.
Rezultat testu ADAC może z początku zaskakiwać, ale po chwili przemyślenia łatwo dojść do wniosku, że czasem najtrudniej dojść do najprostszego rozwiązania. Sprawdzona technologia silnika spalinowego, połączona z odpowiednim paliwem, daje lepsze efekty niż supernowoczesne, naszpikowane elektroniką systemy benzynowo-elektryczne. W CNG z pewnością warto inwestować i bardzo liczymy na to, że ktoś w Polsce wreszcie na poważnie się za to weźmie.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.