Pojazdy powstają w centrum konwersji BRC Sweden w Trollhättan, które znajduje się tamtejszej fabryce Saaba.
Cztery zbiorniki gazu ziemnego są zamontowane w tylnej części samochodu. Dwa pod podłogą bagażnika, a kolejne dwa w przestrzeni bagażowej za tylna kanapą. Zastosowano zbiorniki kompozytowe o znacznie niższej niż stalowe masie. Mają one łączną pojemność geometryczną 102 l i pozwalają na zatankowanie 20,4 m3 sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego. Zawór tankowania CNG umieszczono obok wlewu benzyny pod wspólną klapką.
Zbiornik benzyny ma pojemność 65 l.
4-cylindrowa jednostka napędowa w układzie przeciwsobnym (bokser) ma pojemność skokową 2498 cm3 i dysponuje mocą 173 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 235 Nm. Silnik zawsze uruchamia się na benzynie i dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przechodzi na zasilanie gazem.
Samochód jest klasyfikowany jako ekologiczny. W związku z tym jego właściciel może liczyć na 40% zmniejszenie podatku i 5-letnie zwolnienie z opodatkowania pojazdu w kwocie maksymalna 16 tys. koron rocznie.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.