Pierwsze samochody mają stanąć na parkiecie skandynawskich salonów Subaru najpóźniej w kwietniu przyszłego roku. Pośpiech jest zrozumiały - Szwedzi coraz żywiej interesują się gazem ziemnym, a najbardziej korzystają na tym... Niemcy! Dlaczego? Ano dlatego, że lwia część klientów decyduje się na Volkswagena Passata TSI EcoFuel. Trudno zresztą się dziwić, ponieważ ten praktyczny i tani w utrzymaniu samochód praktycznie nie ma na razie konkurentów (w roku 2009 sprzedano już 2400 sztuk). To właśnie ma się zmienić w momencie wejścia na rynek Legacy CNG.
Na razie ilość dostępnych danych nie pozwala powiedzieć, czy Subaru ma szansę nawiązać realną walkę z zadomowionym w świadomości nabywców rywalem. Wiadomo prawie na pewno, że cichy i oszczędny „japończyk” jako źródło napędu otrzyma benzynowego boksera o pojemności 2,5 l, wytwarzającego w odmianie zasilanej konwencjonalnie moc 167 KM. Auto ma skorzystać także z nowej, bezstopniowej przekładni automatycznej Lineatronic, łączącej - podobno w dość udany sposób - cechy skrzyni CVT i tradycyjnego „automatu”.
Sprężony gaz ziemny to dla Subaru stosunkowo niezbadany grunt. W 2002 r. na japoński rynek wypuszczono niewielką liczbę egzemplarzy ówczesnego Legacy B4 (w wersji sedan) napędzanego tym paliwem, ale na tym przygoda właściwie się skończyła. Producent zobowiązał się jednak, na mocy tzw. Voluntary Environmental Plan (Dobrowolny Plan Ochrony Środowiska), w latach 2007-2011 wzmożyć działania na rzecz wprowadzenia napędu CNG do swoich modeli. Legacy na rynek szwedzki (na razie wyłącznie tamtejszy) to efekt tego zobowiązania, a przy okazji pierwszy samochód 4x4 na metan.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.