Samochód w wersji LNG został wprowadzony do oferty w 2016 r. Wcześniej Scania oferowała pojazdy na gaz ziemny przechowywany w postaci sprężonej (CNG).
Dzięki zastosowaniu skroplonego gazu ziemnego ciągnik Scania G340 ma duży większy zasięg niż podobne pojazdy, w których wykorzystuje się gaz ziemny w postaci sprężonej. Scania ocenia, że jest to około 3-krotna różnica i szacuje zasięg pojazdu LNG na około 1000 km.
Firma Tom Tech kupiła tego typu ciągnik w odpowiedzi na zapotrzebowanie niektórych klientów skandynawskich, którzy wymagają stosowania czystego transportu.
Źródłem napędu samochodu jest jednostka napędowa bazująca na kadłubie stosowanym w silnikach Diesla. Silnik zbudowano w 5-cylindrowym, oczywiście rzędowym układzie konstrukcyjnym.
Podczas testu w 2016 r. Scania G340 LNG przejechała na pełnym zbiorniku 1200 km przy zużyciu paliwa 29 kg LNG/100 km, co oznacza koszty 134 zł/100 km (4,61 zł/kg LNG w PGK Śrem - 17.02.2017 r.)
Ma on pojemność skokową 9,3 l i osiąga moc 340 KM przy 1900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silnika ma wartość 1600 Nm i jest uzyskiwany w zakresie pomiędzy 1000 a 1400 obr./min.
Paliwo gazowe w postaci skroplonej jest przechowywane w dwóch kriogenicznych zbiornikach o łącznej pojemności 728 l. Zbiornik po prawej stronie ma 319 l pojemności, a ten na lewej podłużnicy 409 l.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.