Zastosowanie gazu ziemnego w postaci skroplonej pozwoliło na zastosowanie tego ekologicznego paliwa w transporcie dalekim.
Przykładem jest właśnie ciągnik Scania G340 LNG, który dzięki zastosowaniu tego nośnika energii dysponuje zasięgiem określanym przez szwedzkiego producenta na 1100 km.
Sprawdzimy czy to realny do osiągnięcia dystans, bo jak wiemy jest to bardzo ważna informacja dla potencjalnych użytkowników.
Zaplanowana trasa pozwoli wykazać oszczędności w użytkowaniu pojazdów gazowych w transporcie dalekodystansowym, a nasz kierowca testowy podzieli się z Wami wrażeniami z jazdy, bo w tej materii także pojawiają się wątpliwości i pytania. Na przykład: czy technika jazdy ciężarówką zasilaną gazem różni się od preferowanej w pojazdach z silnikami Diesla?
Zaprezentujemy także jak przebiega proces tankowania takiego pojazdu. Czy jest dłuższy niż w przypadku diesla? O to też często pytają przewoźnicy.
Na te i wiele innych pytań odnośnie użytkowania Scanii zasilanej paliwem metanowym w postaci LNG postaramy odpowiedzieć się w czasie trwania naszego testu.
Bądźcie czujni, wkrótce nasza relacja z testu Scanii G340 LNG.