Zwycięzcą przetargu zostało Iveco, zatem na ulice Nantes Metropole trafi 80 autobusów Iveco Urbanway 18. Wszystkie będą wyposażone w czworo drzwi.
Nowe autobusy zastąpią wysłużone pojazdy w firmie Semitan i pozwolą na zwiększenie możliwości przewozowych na niektórych liniach.
Pierwsze z zamówionych 80 pojazdów Urbanway 18 zostaną dostarczone do końca 2016 r., reszta do końca sierpnia 2017 r. Docelowo w latach 2016-2020 Nantes Metropole i Semitan chcą wymienić 110-130 pojazdów.
W Nantes transport publiczny oparty o autobusy gazowe rozwija się od 1997 r. i obecnie tabor w 72% składa się z autobusów CNG.
W całej Francji jest użytkowanych ponad 2,5 tys. autobusów Iveco zasilanych gazem ziemnym, co stanowi blisko 95% wszystkich gazowych autobusów na tym rynku. Dalsze 3 tys. gazowych autobusów Iveco jest użytkowanych we Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Grecji. Poza Europą np. w Baku, stolicy Azerbejdżanu jeżdżą 302 autobusy Iveco CNG, a w Chinach sprzedano 1400 gazowych siników wyprodukowanych przez FPT.
W układach napędowych autobusów dla Nantes będą zastosowane silniki o pojemności skokowej 8,7 litra i mocy 330 KM, które pochodzą z fabryki FPT w Bourbon-Lancy.
W porównaniu z dieslowskimi odpowiednikami silniki te charakteryzują się o 95% zmniejszoną emisją cząstek stałych i o 10% mniejszą emisją dwutlenku węgla. Jednostki te mogą być napędzane biometanem, wtedy są praktycznie neutralne w odniesieniu do emisji CO2. Odczuwalna emisja hałasu jest mniejsza o połowę.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.