Pojazd zdobył uznanie jury z uwagi na liczne zalety, znakomitą konstrukcję ze zbiornikami zintegrowanymi z konstrukcją dachu, zasięg, który producent określa na 600 km oraz zastosowany silnik Cursor 9 NP, który jest szczególnie przyjazny dla środowiska.
Na targach Busworld 2017 autobus miał premierę. Został on zaprojektowany specjalnie by sprostać wyzwaniom jakie stawia miejski i międzymiastowy transport publiczny przy jednoczesnym spełnieniu celów środowiskowych.
Autobus w wersji gazowej zachował wszystkie cechy modelu Crossway, które zapewniały mu sukces od początku wprowadzenia na rynek.
Konstrukcja nadwozia autobusu jest bardzo przemyślana. Na szczególną uwagę zasługują kompozytowe zbiorniki CNG zintegrowane z konstrukcją dachu (rozwiązanie opatentowane).
Zbiorniki są wpuszczone w dach. Po raz pierwszy zastosowano takie rozwiązanie w 2006 r. w autobusach Jelcz M121M/4 Mastero CNG.
Dzięki niemu Crossway LE Natural Power jest bardzo niski (3210 mm), co powoduje, że dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości znakomicie zachowuje się w czasie jazdy.
Pojazd jest napędzany jednym z najnowszych gazowych silników FPT Industrial Cursor 9 NP o mocy 360 KM, który zapewnia znakomite parametry trakcyjne przy minimalnej emisji szkodliwych składników spalin. Szczególnie niska jest zawartość cząstek stałych w spalinach i emisja hałasu zredukowana o połowę w stosunku do silnika Diesla.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.