Gospodarka Trynidadu i Tobago jest oparta na wydobyciu ropy naftowej i gazu ziemnego, więc oferowanie w tym kraju pojazdu zasilanego CNG nie powinno nikogo dziwić.
Honda City CNG jest pojazdem 2-paliwowym benzynowo-gazowym. Jej silnik jest czterocylindrową jednostką napędową o pojemności skokowej 1497 cm3, który osiąga moc 120 KM przy 6600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 145 Nm przy 4600 obr./min.
W układzie przeniesienia napędu stosowana jest bezstopniowa przekładnia CVT.
Umieszczony w przestrzeni bagażowej stalowy zbiornik CNG ma pojemność geometryczną 65 l, a zbiornik benzyny mieści 40 l paliwa.
Zdajemy sobie sprawę, że aby zachęcić ludzi do kupowania pojazdów CNG, muszą oni mieć możliwość ich zatankowania. Obecnie pięć stacji CNG jest modernizowanych bądź budowanych. Po zakończeniu tych inwestycji liczba stacji sprężania gazu ziemnego w naszym kraju zwiększy się do 18.
Kevin Ramnarine, minister energetyki Trynidadu i Tobago
Według amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), Honda Civic zasilana gazem ziemnym, którą sprzedajemy w USA ma najczystszy silnik spalinowy. Samochód ma oczywiście certyfikat tej agencji uprawniający do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Honda City CNG, którą wprowadzamy w Trynidadzie i Tobago, korzysta z tej samej zaawansowanej technologii. Nasza firma sprzedaje model City na Karaibach, lecz tylko w Trynidadzie i Tobago oferujemy wersję CNG.
Jim Burrell, American Honda Motor Company
Użytkownicy Hondy City CNG zaoszczędzą 85% kosztów związanych z paliwem. Szacujemy, że napełnienie zbiornika benzyny kosztuje 110 dolarów i pozwala na przejechanie 450 km, natomiast zatankowanie CNG to kwota 14 dolarów.
David Sabga, prezes Ansa Automotive
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.