Autobusy pracujące w systemie BRT (Bus Rapid Transit - system szybkiego transportu autobusowego) są najczęściej pojazdami przegubowymi lub dwuprzegubowymi (wielkopojemnymi) i poruszają się na wydzielonych pasach ruchu, korzystając z odpowiednio dostosowanych przystanków. Ich ruchem steruje specjalny system komputerowy zintegrowany z systemem informacji pasażerskiej.
System BRT pozwala minimalizować problemy typowej miejskiej komunikacji autobusowej, które wynikają z nadmiernego natężenia ruchu, podobnie jak komunikacja tramwajowa czy metro, przy dużo niższych nakładach inwestycyjnych. Systemy BRT zyskały dużą popularność w krajach Ameryki Łacińskiej.
Zaprezentowany przez MAN autobus to wersja przegubowa (GL) pojazdu Lion's City o zwiększonej z 18 (w typowym przegubowcu) do 18,75 m długości. Z uwagi na dłuższe nadwozie zamontowano pięcioro dwuskrzydłowych drzwi, czyli o jedną parę więcej niż w standardowym „przegubie”. Zapewniają one optymalny przepływ pasażerów przez wnętrze, co ogranicza postój na przystankach do niezbędnego minimum, nawet w godzinach szczytu.
W autobusie zastosowano gazową jednostkę napędową E2876 o pojemności skokowej 12,8 l i mocy 228 KM, spełniającą wymagania Euro 6.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.