Niskopodłogowy autobus łączący w sobie cechy tramwaju i autobusu z nadwoziem o długości blisko 24 m porusza się na 4 osiach wyposażonych w 12 kół (2 środkowe osie mają ogumienie bliźniacze). Pojazd jest dostosowany do pracy w systemie BRT (Bus Rapid Transit - system szybkiego transportu autobusowego) czyli poruszania się po wydzielonych pasach ruchu z odpowiednio dostosowanymi przystankami.
Hybrydowy układ napędowy jest szeregowy, co oznacza, że gazowy silnik firmy MAN spełniający wymagania Euro 6 umieszczony w tylnej części pojazdu (jak w klasycznym autobusie), napędza generator prądu, który z kolei dostarcza napięcie dla silnika elektrycznego firmy Siemens przenoszącego moment obrotowy na drugą oś. Umieszczenie silnika spalinowego w tylnej części zapewnia niski poziom hałasu, a tym samym zwiększa komfort podróżowania dla pasażerów.
Służący do zasilania silnika spalinowego biogaz jest magazynowany w zbiornikach firmy Luxfer-Dynetek typu III umieszczonych na dachu. Typ III oznacza, że w konstrukcji zbiornika wykorzystano aluminiowy liner z nawiniętą wzmacniającą warstwą włókien węglowych przesyconych żywicą.
W czasie hamowania energia elektryczna doładowuje akumulatory, które także znajdują się na dachu pojazdu.
Oprócz 2-przegubowej wersji o długości 24 m dostępny jest także autobus 18-metrowy. Dotychczas autobusy Van Hool Exqui.City zamówiły miasta: Metz , Barcelona, Parma, Genewa, Luksemburg, Malmö i Bergen. Znalazły one zastosowanie także na Martynice.