Hartmut Schick, szef Daimler Buses podkreślił znaczenie nowego, przyjaznego dla środowiska taboru z napędem gazowym.
Fakt, że firma Augsburger Stadtwerke wybrała Mercedesy Citaro NGT potwierdza, że nasze wysiłki w celu dalszego rozwijania pojazdów alternatywnych w stosunku klasycznych autobusów napędzanych silnikami wysokoprężnymi idą w dobrym kierunku. Obecna generacja silników gazowych to najbardziej kompaktowe w swojej klasie jednostki napędowe. Co więcej, silniki te pracują bardzo cicho, a to bardzo pożądana cecha w eksploatacji w mieście.
Hartmut Schick, szef Daimler Buses
Obecnie flota autobusów obsługujących komunikacje miejską w Augsburgu jest w 100% napędzana odnawialnym gazem ziemnym w postaci biometanu.
Augsburg jest pierwszym miastem w całych Niemczech, którego komunikacja miejska jest praktycznie neutralna względem emisji dwutlenku węgla.
Augsburger Stadtwerke jest najważniejszym lokalnym operatorem transportu publicznego w regionie, który obecnie użytkuje 89 autobusów. Wszystkie są zasilane gazem ziemnym.
Właśnie dostarczone 12 egzemplarzy Citaro NGT to kolejna część zamówienia, którego realizacja rozpoczęła się jeszcze w grudniu 2015 r.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.