Zmodyfikowany dokument wchodzi w życie w lipcu 2014 roku. Oznacza to, że państwa, których przepisy krajowe bazują na tym regulaminie muszą je dostosować do nowych wymagań.
Pomimo wyraźnego odniesienia do Europy regulamin EKG ONZ ma globalne oddziaływanie na rynek pojazdów zasilanych paliwami gazowymi, ponieważ ponad 50 krajów pozaeuropejskich opiera swoje regulacje prawne na tych właśnie przepisach.
Tekst regulaminu został zmieniony i zatwierdzony w celu włączenia do niego wymagań dla LNG. Proces ten został zaaprobowany przez ekspertów branży, którzy przygotowali wszystkie niezbędne zmiany. W grupie pracowali eksperci najważniejszych europejskich i amerykańskich producentów komponentów układów zasilania LNG oraz producentów pojazdów przy bezpośrednim wsparciu organizacji NGVA Europe i NGV Global.
Oprócz wymagań bezpieczeństwa dla systemów LNG montowanych w samochodach (zbiorniki, parowniki, regulatory ciśnienia, zawory, przewody paliwowe, złączki itp.) regulamin zawiera także wymóg dla zbiorników LNG związany z przechowywaniem tego paliwa. Po zatankowaniu do pełna zbiornik musi umożliwiać przechowywanie ciekłego gazu ziemnego przez minimum 5 dni (bez upuszczania na zewnątrz jego nadmiaru, co jest związane z odparowywaniem LNG).
Regulamin 110 EKG ONZ będący spisem wymagań bezpieczeństwa i procedur testowania komponentów stosowanych w pojazdach gazowych stanowi podstawę działania dla branży gazowej na całym świecie, zarówno w zakresie konwersji samochodów jak i dla producentów nowych pojazdów zasilanych gazem ziemnym.