Initiative Erdgasmobilität zrzesza producentów pojazdów, sieci stacji paliw, firmy z sektora gazu ziemnego oraz ADAC. Koordynacją działań zajmuje się dena (Niemiecka Agencja Energii), a patronem jest Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI).
W 2013 r., według raportu Initiative Erdgasmobilität, sprzedaż samochodów zasilanych gazem ziemnym wyniosła 8900 sztuk.
Stanowi to 38% wzrost w stosunku do roku 2012. Przyczyniła się do tego szczególnie sprzedaż samochodów średniej klasy (VW Golf, Audi A3 i Mercedes-Benz Klasy B).
Gaz ziemny jest obecnie jednym z najbardziej popularnych w Niemczech paliw alternatywnych.
Okresowy raport Initiative Erdgasmobilität wpłynął 26 maja do Parlamentarnego Sekretarza Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu, Katheriny Reiche.
Wyniki raportu pokazują, że wydane w 2011 r. środki finansowe na uruchomienie Initiative Erdgasmobilität przełożyły się na efekt rynkowy w postaci zwiększonej sprzedaży samochodów gazowych.
Specjaliści wskazują, że wsparciem dla środowiska reprezentującego sektor CNG może być dalsze popieranie wniosku, zapisanego w umowie koalicyjnej obecnego rządu niemieckiego, o przedłużenie ulgi podatkowej dla gazu ziemnego i biometanu używanych jako paliwa silnikowe.
Dzięki Initiative Erdgasmobilität, nowa dyrektywa UE przewiduje, że na stacjach paliw będą podawane ceny benzyny i gazu ziemnego, które umożliwią bezpośrednie ich porównanie (podobnie jak w Stanach Zjednoczonych).
Mobilność oparta na gazie ziemnym ma przyszłość. W strategii rządu federalnego gaz ziemny został sklasyfikowany jako ważny nośnik energii w sektorze samochodów osobowych i ciężarowych oraz w żegludze. Gaz ziemny jako paliwo może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z transportu, w szczególności z wykorzystaniem domieszki biometanu i metanu, który jest produkowany przy użyciu energii elektrycznej z odnawialnych źródeł.
Katherina Reiche, Parlamentarny Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu