Jak wynika ze statystyk Federalnego Urzędu Komunikacji Samochodowej w 2017 r. w Niemczech zarejestrowano nieco więcej nowych samochodów zasilanych LPG i gazem ziemnym niż w roku 2016. Łącznie było to 3723 pojazdy CNG, co stanowi wzrost o 14,9% w stosunku do 2016 r. i 4400 samochodów zasilanych LPG - wzrost 47,2%.
Wzrosty są duże ale do zbliżenia się do rekordów sprzedaży pojazdów gazowych jest jeszcze bardzo daleko. W 2008 roku wysokie ceny klasycznych paliw silnikowych spowodowały znaczny wzrost zainteresowania pojazdami gazowymi jako znacznie tańszymi w użytkowaniu. Sprzedano wtedy ponad 14 tys. samochodów LPG i prawie 12 tys. pojazdów zasilanych gazem ziemnym. W kolejnych latach sprzedaż takich pojazdów spadła o dwie trzecie.
Powodem było ożywienie gospodarcze, zatrzymanie wzrostu cen paliw, w końcu ich spadek oraz niewielka różnorodność wśród oferowanych pojazdów gazowych. Pojawiające się, często nieprawdziwe lub nadinterpretowane przez media raporty o problemach z bezpieczeństwem zbiorników gazowych także nie sprzyjały budowaniu zaufania wśród konsumentów.
Doniesienia o manipulowaniu wartościami emisji samochodów z silnikami Diesla i groźba zakazu wjazdu takich pojazdów do centrów wielu miast spowodowały, że producenci, szczególnie z Grupy Volkswagena poczuli, że jest to dobry czas na promowanie gazowych technologii napędowych.
VW, Skoda i Seat wykorzystały odbywające się we wrześniu targi IAA 2017 we Frankfurcie do promocji rozwiązań opartych o gaz ziemny. Dodatkowo firmy te oferowały premie ekologiczne na samochody gazowe w zamian za zastąpienie nimi starych pojazdów z silnikami o zapłonie samoczynnym (Diesla).
Frank Jurgens
dyrektor zarządzający Skoda Auto Deutschland
Myślę, że rokowanie dla mobilności opierającej się na gazie ziemnym jest bardzo dobre i flota pojazdów CNG w Niemczech wzrośnie dziesięciokrotnie - do jednego miliona pojazdów do 2025 roku.
Na targach IAA 2017 w rozmowie z kfz-betrieb dyrektor zarządzający Seata Deutschland, Bernhard Bauer powiedział przy okazji premiery Ibizy 1.0 TGI, że modele gazowe mogą pisać historię sukcesu firmy. Potwierdzeniem tych słów jest dalszy rozwój gamy modelowej Seata w zakresie pojazdów CNG, czego przykładem jest Seat Arona, który w 2108 r. ma wejść do oferty w odmianie gazowej.