Montaż pierwszego gazowego silnika CNG Cummins ISL G Euro 6 w Solarisie Urbino 12 odbył się angielskim Darligton, gdzie znajdują się zakłady produkcyjne Cumminsa. Po montażu wykonano szereg prób drogowych mających na celu potwierdzenie parametrów silnika. Zakończyły się one testem klimatycznym w Szwecji.
W czasie prób autobus był wyposażony w specjalistyczną aparaturę do pomiaru emisji szkodliwych składników spalin oraz czujniki umieszczone w układzie wylotowym. Pozwoliło to na sprawdzenie emisji pojazdu na określonych trasach, zgodnie z wymogami UK Vehicle Certification Agency.
Nowy system OBD zastosowany w silniku Cummins ISL G Euro 6 monitoruje proces spalania gazu ziemnego w silniku, ostrzegając kierowcę w sytuacji kiedy emisja przekracza określone normą wartości.
Cummins ISL G Euro 6 do aplikacji autobusowych jest dostępny w zakresie mocy od 250 do 320 KM z maksymalnym momentem obrotowym 1350 Nm. Silnik jest zasilany mieszanką stechiometryczną (lambda = 1), co umożliwiło zastosowanie wydajnego, trójdrożnego katalizatora spalin. Zastosowano także zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej CCV (Closed Crankcase Ventilation) i układ recyrkulacji spalin EGR obniżający temperaturę spalania, a tym samym emisję tlenków azotu.