Autobusy napędzane CNG są oferowane przez Solarisa od 2004 r. Obecnie w ofercie znajduje się pełna gama pojazdów miejskich Urbino (wersje o długości 12 m ale także 3-osiowe autobusy 15-metrowe oraz autobusy przegubowe – 18-metrowe).
W 2015 r. Solaris sprzedał łącznie 157 zasilanych sprężonym gazem ziemnym autobusów miejskich.
Zdecydowaną większość stanowiły pojazdy 12-metrowe (solo), których Solaris dostarczył 112 sztuk. Gazowych Solarisów w wersji przegubowej (18-metrowej) sprzedano w zeszłym roku 28, a 15-metrowych 17.
Gazowe pojazdy polskiej marki znalazły nabywców na rynku czeskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim i szwedzkim. Trafiły między innymi do Ostrawy, Hamburga, Strasburga, Sewilli i Malmö.
W 2016 r. planowane jest wprowadzenie do gamy pojazdów CNG także nowego Urbino, który miał swą światową premierę na targach IAA w Hanowerze w 2014 r. Dotychczas nowy Urbino został dostarczony do użytkowników w liczbie ponad 300 egzemplarzy.
Corocznie udział autobusów napędzanych gazem ziemnym stanowi istotną choć nie największą część w strukturze sprzedaży Solarisa. Można przyjąć, że na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat pojazdy te stanowiły około 10-20% naszej sprzedaży. W Europie są rynki, które bardzo promują tego typu rozwiązania np. Szwecja czy Norwegia. Ale są też państwa, w których poziom użytkowania paliwa jakim jest CNG jest marginalny. Wynika to zarówno z dostępności infrastruktury ale też z poziomu cen i podatków jakimi jest obłożone to paliwo.
W Europie są miasta, które stawiają na napęd gazowy w transporcie publicznym. Dobrym przykładem jest Ostrawa. W 2015 r. Solaris dostarczył do tego czeskiego miasta 105 autobusów CNG. Jest to pokaźna część tamtejszej floty autobusowej.
Mateusz Figaszewski, Zastępca Dyrektora ds. PR, Solaris Bus & Coach