Europejski potentat w zakresie produkcji pojazdów transportu publicznego, Solaris Bus & Coach, sprzedał w 2014 r. 93 autobusy zasilane gazem ziemnym. Były to pojazdy, które trafiały przede wszystkim na rynek skandynawski, głównie do Szwecji (62 sztuki).
Kraj ten tradycyjnie jest odbiorcą numer 1 gazowych Solarisów.
W Polsce pozostało jedynie 8 autobusów gazowych. Były pojazdy przegubowe dostarczone do MPK Radom.
W 2013 r. Solaris wyprodukował 149 autobusów gazowych z czego 9 zostało kupionych w Polsce (Radom i Przemyśl). Rok wcześniej, w 2012 r., wyprodukowano 72 autobusy CNG i wszystkie zostały wyeksportowane, podobnie w 2011 r. cała produkcja autobusów CNG (125 sztuk) została sprzedana poza granicami naszego kraju.
Trudno w tych wynikach dopatrywać się jakiejś tendencji. Z pewnością można powiedzieć, że głównym odbiorcą gazowych Solarisów pozostaje Szwecja. Oprócz tego, w 2014 r., mniejsze zamówienia na pojazdy CNG zrealizowano na rynku bułgarskim, czeskim i litewskim.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.