Rozwój systemu Diesel Dual Fuel firmy SCALMAX

Piotr Złoty
źródło: SCALMAX
Dodany: 11.02.2020

 
Flagowe produkty firmy SCALMAX działającej w branży autogazu od 16 lat to systemy Diesel Dual Fuel (DDF), które pozwalają na uzyskiwanie oszczędności z zasilania gazem CNG i LPG w silnikach o zapłonie samoczynnym.

 

O tym jakie działania podjęto by rozszerzyć możliwości instalacji Diesel Dual Fuel (DDF) zapytaliśmy Tomasza Wiśniewskiego, który jest Dyrektorem ds. Rozwoju Rynku w firmie SCALMAX.

CNG-LNG.pl.: Dotarły do nas informacje na temat rozszerzenia możliwości sytemu Diesel Dual Fuel. Może Pan sprecyzować o co dokładnie chodzi?

W lipcu 2019 r. uzyskaliśmy świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem dla systemu wykorzystującego gaz ziemny Diesel Dual Fuel (dokładnie olej napędowy i gaz ziemny (CNG)) na pojazdy kategorii N2, M2 i N3, M3. Dzięki temu również polskie firmy mogły zacząć korzystać z naszego opatentowanego rozwiązania, systemu Diesel Dual Fuel (DDF) i wynikających z jego użytkowania oszczędności.

Czyli system jest już montowany w Polsce?

Montujemy  systemy Diesel Dual Fuel (DDF) w naszej sieci obejmującej już 19 warsztatów. Część z nich wyspecjalizowała się w obsłudze krajowych flot poruszających się po drogach Europy Zachodniej. Przypomnę że ciężarówki z systemem Dual Fuel i zasilane CNG lub LNG są zwolnione z opłat za korzystanie z dróg na terenie Niemiec.

Monitorowanie pracy pojazdu w systemie INFOSAT3fot. SCALMAXMonitorowanie pracy pojazdu w systemie INFOSAT3

Czy zastosowanie instalacji DDF ogranicza się tylko do pojazdów drogowych?

System Diesel Dual Fuel sprawdza się nie tylko w pojazdach ciężarowych, nasze urządzenia pracują również w maszynach budowlanych, rolniczych i agregatach prądotwórczych.

Słyszeliśmy, że system dysponuje także rozwiązaniami telematycznymi?

Tak, to prawda. Dzięki współpracy sterownika DDF z modułem telemetrii nasi klienci mają pełny podgląd do zamontowanego systemu gazowego oraz telematyki pojazdu. Zwracam uwagę, że monitoring pojazdu to nie tylko zapewnienie kontroli, ale przede wszystkim zabezpieczenie ładunku i pojazdu.

Może być także wyposażony w moduł ecodrivingu?

Eco driving to ciekawostka w naszej ofercie, występuje również w komplecie zestawu do telemetrii jako Asystent kierowcy. Urządzenie uczy i dyscyplinuje kierowcę do ekonomicznej czyli ekologicznej jazdy. Urządzenie może być stosowane w każdym pojeździe również bez instalacji gazowej. Co ciekawe doskonale sprawdza się także w autobusach elektrycznych.

Jako przykład działania tego modułu mogę podać ciągnik siodłowy DAF o mocy 480 KM, który przed założeniem Asystenta kierowcy zużywał średnio 28 l oleju napędowego na 100 km (bez instalacji gazowej). Montaż Asystenta kierowcy ograniczył zużycie oleju napędowego do 23 l/100 km. Urządzenie to w połączeniu z instalacją gazową daje znakomite efekty.

Wskaźnik Asystenta kierowcy firmy SCALMAXfot. SCALMAXWskaźnik Asystenta kierowcy firmy SCALMAX

Jakie jeszcze wydarzenia z 2019 r. uważa Pan za ważne w rozwoju firmy i systemu DDF?

Miniony rok był dla nas bardzo pracowity, dodam, że uzyskaliśmy certyfikat EAC zezwalający na sprzedaż naszych urządzeń na terenie Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Obecnie w firmach transportowych i obsługujących komunikację miejską w kilku krajach trwają testy naszych systemów DDF.

Nasz projekt "Inwestycje w innowacyjne technologie produkcji motorem wzrostu konkurencyjności Przedsiębiorstwa SCALMAX na rynkach krajowych i zagranicznych" uzyskał aprobatę, dzięki czemu pozyskaliśmy środki z Funduszy Europejskich, które pomogły nam w zakupie nowoczesnego parku maszynowego do produkcji komponentów samochodowych instalacji LPG, CNG i LNG.

Jakie plany ma firma SCALMAX na 2020 rok?

Wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas projektowania kontrolerów autogaz, autorskiego oprogramowania sterowników LPG/CNG do silników benzynowych i Diesla jest cały czas motorem dla nowych rozwiązań, które planujemy wprowadzić do naszej oferty.

Liczę na to że branża, gminy i odpowiedzialni za wdrożenie urzędnicy przekonają do zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych ustawodawcę, aby w okresie przejściowym (kilku lat) dopuścić do użytkowania również pojazdy o zasilaniu Dual Fuel (olej napędowy i CNG lub LPG).

Obecnie gminy ponoszą wysokie koszty ponieważ muszą szybko zakupić drogie pojazdy zasilanie CNG, LNG lub elektryczne, a ich oferta jak i dostępność jest jeszcze mocno ograniczona. Kupując nowe samochody, często muszą wyłączyć z ruchu pojazdy sprawne, które jeszcze się nie zamortyzowały. Gdzie tu jest ekologia!?

Dopisanie do ustawy pojazdów o zasilaniu Dual Fual pozwoliłoby na eksploatację dotychczasowych flot do czasu ich naturalnego zużycia i amortyzacji, a to zapewni czas na przemyślany zakup pojazdów zasilanych CNG, LNG i elektrycznych oraz  zbudowanie infrastruktury do ich użytkowania.

Dziękuję za rozmowę.

Wszystkie produkowane przez SCALMAX elementy zostały szczegółowo opisane w artykule "Diesel Dual Fuel by SCALMAX to ekologia, ekonomia i...".


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie