Przetargi na autobusy CNG i dostawy gazu w MZA

Piotr Złoty
źródło: MZA Warszawa
Dodany: 25.01.2018

 
Zapowiadany przy okazji przekazywania do MZA Warszawa Mercedesów Connecto przetarg na autobusy CNG został ogłoszony 25 stycznia 2018 r. Wraz z nim pojawiło się ogłoszenie o przetargu na dostawy paliwa do tych pojazdów.

 

Warto wiedzieć

Komunikacja miejska w Warszawie przewozi ponad miliard pasażerów rocznie. Autobusy - ponad pół miliarda. MZA dysponują 60 autobusami nisko- lub bezemisyjnymi (20 pojazdów elektrycznych, 35 gazowych i 5 hybrydowych). Na koniec 2020 r. ich liczba wzrośnie do 270, co będzie stanowić blisko 20% taboru.

W ramach przetargu MZA Warszawa oczekuje dostarczenia 80 autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), w tym 50 pojazdów przegubowych (18-metrowych) i 30 klasycznych solówek (12 m) z możliwością rozszerzona całego zamówienia do 110 pojazdów. Kontrakt o wartości 119 mln zł (netto) ma być realizowany w latach 2018-2020 (do 27 marca 2020 r.).

Oferty do 6 marca 2018 r. mogą składać firmy mające duże doświadczenie w budowie pojazdów CNG, tzn. w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyły autobusy CNG o wartości co najmniej 60 mln zł (netto).

Drugi, ogłoszony 25 stycznia 2018 r. przetarg dotyczy dostawy paliwa (sprężonego gazu ziemnego - CNG) do autobusów w ilości 54,1 mln m³ przez 10 lat (2018-2027) oraz zaprojektowania, wybudowania i utrzymania na terenie Oddziału Przewozów R-2 MZA Warszawa przy ul. Kleszczowej 28 infrastruktury umożliwiającej odbiór, wytwarzanie, magazynowanie i tankowanie paliwa gazowego. Wartość tego kontraktu określono na 185 mln zł (netto).

Hanna Gronkiewicz-Waltz

prezydent m.st. Warszawy

Stawiamy na ekologię i powiększamy flotę pojazdów gazowych naszej spółki. Warto przypomnieć, że na modernizację taboru MZA w ciągu ostatnich dwunastu lat wydaliśmy już ponad miliard złotych.

Stacja tankowania na Kleszczowej ma być wyposażona w 6 dystrybutorów szybkiego tankowania z wężami zakończonymi złączani do tankowania NGV2. Dwa z nich muszą mieć drugi wąż ze złączem NGV1. Muszą one zapewniać zatankowanie autobusu (200 m³ gazu) w ciągu 15 minut.

Stacja ma umożliwiać także wolne tankowanie autobusów w wydzielonych i oznakowanych 5 sekcjach liczących po 20 stanowisk postojowych każda (ostatnia sekcja 10 stanowisk) wyposażonych w węże ze złączami NGV2.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie