Dopłaty do samochodów CNG firmy Volkswagen mają wynosić od około 1 000 do 5 000 euro. Bonifikatą będą objęte także pojazdy elektryczne i hybrydowe. W przypadku Audi rabat na wszystkie modele G-tron wynosi 1 000 euro.
Wspomniane rabaty będą uzupełnieniem tzw. premii ekologicznych jakie producent zaoferował za złomowanie samochodów z silnikami Diesla starszej generacji (do Euro 4 włącznie).
Premia ta sięga nawet 10 000 euro. Z takim rabatem można nabyć nowego Volkswagena Tiguana. Przysługuje on każdemu kierowcy, który zrezygnuje ze swojego starego pojazdu z silnikiem Diesla, oddając go na złom.
Premie te oprócz Volkswagena oferują także Audi (do 10 tys. euro), Fiat Chrysler (do 6,5 tys. euro - oprócz diesli także na starsze samochody benzynowe), Ford (do 8 tys. euro), Opel (do 7 tys. euro), Seat (do 8 tys. euro) i Skoda (do 5 tys. euro).
BMW i Mercedes także oferują rabaty (2 tys. euro) na nowe samochody po rezygnacji z pojazdu z silnikiem Diesla (do Euro 4) ale nie wymagają ich złomowania, co oznacza, że mogą one trafić na inne rynki, np. do Polski.
Także Toyota oferuje 4 tys. euro rabatu na samochód hybrydowy jeśli w jego rozliczeniu zostanie zostanie uwzględnione pozostawienie samochodu ze starym dieslem.
Wspomniane rabaty będą obowiązywać do końca 2017 r. Są one częścią porozumienia osiągniętego pomiędzy rządem niemieckim, a producentami pojazdów w czasie szczytu na temat silników Diesla, na którym starano się wypracować metodę na wybrnięcie z afery dieselgate, którą w Niemczech objętych jest ponad 5 mln pojazdów.