Wspólne działania mają na celu promowanie rozwoju zasilanych dwupaliwowo silników o zapłonie samoczynnym w nowych samochodach na rynku oryginalnego wyposażenie (OEM - Original Equipment Manufacturer). W ramach tych działań firma Ricardo będzie rekomendowała Clean Air Power jako dostawcę dwupaliwowych układów zasilania, a Clean Air Power będzie polecał Ricardo jako firmę mogącą zintegrować gazowy układ zasilania z konkretnym silnikiem.
Umowa ma na celu wzmocnienie oferty obu firm poprzez połączenie oferowanych przez Clean Air Power systemów zasilania z wiedzą w zakresie techniki silnikowej Ricardo. W ten sposób będzie można łatwiej spełnić wszelkie wymagania potencjalnego partnera OEM.
Ricardo jest prawdziwie globalną firmą i mamy nadzieję, że porozumienie to pozwoli wypracować naszemu systemowi dual fuel miejsce w światowej czołówce w zakresie upowszechniania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego w pojazdach drogowych.
John Pettitt , dyrektor naczelny Clean Air Power
Zawarte porozumienie jest wynikiem zwiększającego się popytu na samochody zasilane gazem ziemnym na wielu największych światowych rynkach. Jest on napędzany przez niską, w porównaniu z olejem napędowym, cenę gazu i chęć inwestowania przez firmy zajmujące się dystrybucją tego paliwa w infrastrukturę do tankowania pojazdów. Czynniki te powodują, że zainteresowanie paliwami gazowymi ze strony koncernów samochodowych, które opracowują swoje produkty na rynki Ameryki Północnej, Europu i Azji znacznie rośnie.
Gaz ziemny w aplikacji dual fuel oferuje zarówno duże oszczędności w silnikach trakcyjnych jak i przemysłowych. Porozumienie to może pomóc naszym klientom osiągnąć większe oszczędności znacznie szybciej, dzięki skróceniu czasu niezbędnego na rozwój i integrację systemu. Mamy przyjemność pracować z Clean Air Power jako integrator ich opatentowanych systemów dwupaliwowych.
Tom Apostolos, prezes Ricardo
Umowa zastała podpisana na 5 lat.