Poo buses - autobusy na biometan w Bristolu

Piotr Złoty
źródło: Resource, GENeco
Dodany: 31.12.2015

 
W ramach inicjatywy na rzecz poprawy jakości powietrza, być może już w 2016 r., na ulice Bristolu wyjadą autobusy zasilane biometanem pochodzącym m.in. z ludzkich odchodów.

 
REKLAMA
Autobus miejski ADL Enviro 300 zasilany biometanemfot. GENecoADL Enviro 300 jako Bio-Bus ma zasięg około 300 km

Obsługująca komunikację miejską w Bristolu, pobliskim Bath i dystrykcie South Gloucestershire, firma Wessex Bus używa ponad 100 autobusów.

Wspólnie z GENeco, firmą zajmującą się recyklingiem odpadów i energią odnawialną, złożyła wniosek w sprawie uruchomienia w Bristolu floty autobusów zasilanych biometanem i budowy stacji tankowania tego paliwa na jego przedmieściach, w Avonmouth.

W 2014 r. firma GENeco zakupiła pierwszy autobus zasilany biometanem, powstającym ze ścieków i odpadów żywnościowych. 40-osobowy autobus ADL (Alexander Dennis Limited) Enviro 300(Bio-Bus) z ciekawą grafiką na bocznej ścianie popularyzującą wiedzę na temat biometanu jest wykorzystywany na linii numer 2, która łączy lotnisko w Bristolu z centrum miasta Bath. Pojazd na jednym tankowaniu pokonuje 184 mile (około 300 km).

Warto wiedzieć

Wprowadzenie do eksploatacji Bio-Busa w 2014 r. zbiegło się w czasie z wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Orzekł on, że w wielu miastach Wielkiej Brytanii jakość powietrza jest niezgodna z dyrektywami UE w wyniku czego rocznie umiera około 30 tys. Brytyjczyków.

Obie firmy (Wessex Bus i GENeco) chcą złożyć wniosek do Urzędu Pojazdów o Niskiej Emisji (Office for Low Emission Vehicles – OLEV) o dofinansowanie w wysokości 2,5 mln funtów w ramach programu Low Emission Bus Scheme. Kwota ta pomoże zakupić 10 autobusów miejskich zasilanych biometanem w 2016 r.  roku. Zakup kolejnych 10 jest planowany do 2019 r.

Biometan używany do zasilania autobusów pochodzi z oczyszczalni GENeco w Avonmouth, która rocznie przerabia 75 mln m3 ścieków i 35 tys t odpadów żywnościowych. Powstający gaz, aby mógł być zastosowany do zasilania autobusów musi być dokładnie oczyszczony.

Działamy w ramach gospodarki okrężnej, która nie tylko pomaga zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, ale także pozwala na zmniejszenie ilości odpadów, którą produkujemy. Dzięki temu zużywamy mniej surowców, co czyni naszą działalność bardziej wydajną. Obniżamy w ten sposób koszty jednostkowe i zwiększamy swoją konkurencyjność.

Mohammed Saddiq, dyrektor zarządzający, GENeco


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy