Autobusy w Augsburgu już spełniają ten warunek, ponieważ wszystkie są napędzane gazem ziemnym, a od 2014 r. biometanem, czyli w 100% odnawialnym paliwem gazowym.
Zgodnie ze swą proekologiczną polityką, w ramach odmładzania floty pojazdów, w grudniu 2015 roku, firma Augsburger Stadtwerke zakupiła 13 autobusów Mercedes-Benz Citaro NGT (Natural Gas Technology) wyposażonych w nowoczesny gazowy silnik M 936 G spełniający wymagania normy Euro 6.
Niska emisja dwutlenku węgla i hałasu szczególnie predestynują nowe Citaro NGT do pracy w zatłoczonych centrach dużych miast oraz do obsługi komunikacji miejskiej w obszarach gęsto zaludnionych czy w zabytkowych dzielnicach, w których często i licznie przebywają turyści.
Emisja hałasu Citaro NGT jest około 4 dB niższa w porównaniu z autobusem napędzanym silnikiem Diesla o podobnych parametrach, co oznacza około 2-krotne zmniejszenie wrażenia słuchowego.
Augsburger Stadtwerke zatrudnia 1841 osób z czego 550 to kierowcy i motorniczowie. Firma ma 89 autobusów CNG, które rocznie przejeżdżają 4 mln km po trasach o łącznej długości 137 km (w samym Augsburgu).
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.