W kwietniu Parlament Europejski zaaprobował nowe wytyczne Unii Europejskiej w zakresie rozwoju infrastruktury tankowania paliw alternatywnych, w tym gazu ziemnego. Wytyczne zawierają także jednolite standardy w projektowaniu stacji ładowania samochodów elektrycznych (ujednolicenie złącza do ładowania) dla wszystkich państw członkowskich UE.
Zgodnie z nowymi wytycznymi państwa członkowskie będą zobowiązane do zbudowania sieci tankowania paliw alternatywnych zgodnie z obowiązującymi standardami. Obowiązkiem będzie także zapewnienie dostępu do informacji o nowych stacjach i punktach ładowania samochodów elektrycznych oraz cenach paliw alternatywnych w odniesieniu do konwencjonalnych.
Specjalne miejsce w nowej strategii UE w sprawie alternatywnych paliw w transporcie zajmuje gaz ziemny. Europa planuje zachęcać używania sprężonego (CNG) i skroplonego (LNG) gazu ziemnego jako paliwa silnikowego zarówno w samochodach użytkowników indywidualnych jak i użytkowych oraz w transporcie morskim.
Według Komisji Europejskiej po drogach Europy porusza się około 1 mln samochodów CNG (0,5% wszystkich samochodów). Przemysł motoryzacyjny planuje zwiększyć tę liczbę 10-krotnie do 2020 r.
Zgodnie z planami do 2020 r. terminale do tankowania (bunkrowania) statków LNG mają być zbudowane we wszystkich 139 portach morskich i śródlądowych w Europie, a stacje tankowania LNG samochodów mają powstać co 400 km na głównych europejskich drogach.