Nagroda Low Carbon dla Brit European

Piotr Złoty
źródło: Motor Transport Awards, Brit European
Dodany: 28.07.2014

 
Brytyjska firma przewozowa Brit European zdobyła nagrodę Low Carbon Motor Transport Awards 2014 za ograniczanie emisji dwutlenku węgla z wykorzystaniem biogazu (bio‐CNG).

 

Paliwo gazowe wykorzystywane w Brit European pochodzi ze stacji Crewe CNG, który jest największym tego typu obiektem w Wielkiej Brytanii.

Firma Brit European zdobyła nagrodę Low Carbon za konsekwentne działania zmierzające do ograniczenia emisji dwutlenku węgla prowadzone sukcesywnie od 2012 r. w ramach projektu Environmental Efficiency. Założeniem tego programu było zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25% przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów o 5% przez wykorzystanie biometanu (bio‐CNG) do zasilania silników pojazdów.

To fantastyczne osiągnięcie jest zwieńczeniem naszej wizji i ciężkiej pracy w ciągu ostatnich kilku lat.

Graham Lackey, dyrektor zarządzający Brit European

Wykorzystywane w firmie ciężarówki są napędzane zasilanymi jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym silnikami o zapłonie samoczynnym. Paliwo gazowe w postaci biometanu pochodzi z odnawialnych źródeł

Obecnie w ten sposób jest napędzanych 36 samochodów ciężarowych. Są to ciągniki siodłowe Mercedes-Benz Actros, których konwersję do zasilania paliwem gazowym wykonała firma Hardstaff Group. Wykorzystano w tym celu system zasilania gazowego do silników Diesla OIGI (Oil Ignition Gas Injection) stworzony we współpracy ze specjalistami z Loughborough University. Silnik na biegu jałowym jest zasilany wyłącznie olejem napędowym. W miarę wzrostu prędkości obrotowej zwiększa się udział paliwa gazowego, którego dawka jest dobierana tak, aby zachować nominalne parametry silnika sprzed konwersji.

Stosowane w firmie Brit European rozwiązania telematyczne pozwalają na monitorowanie stopnia zastąpienia oleju napędowego biometanem, zużycia oleju napędowego i gazu oraz emisji dwutlenku węgla.

W ten sposób firma jest w stanie wykazać korzyści z zastosowania paliwa gazowego. Od początku 2014 r. średnie miesięczne obniżenie emisji dwutlenku węgla wynosi 42 tony, przy stopniu zastąpienia oleju napędowego gazem na poziomie 47,1%.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie