Jak podają przedstawiciele Landi Renzo, EPR (Electronic Pressure Regulator) jest jednym z najbardziej innowacyjnych regulatorów ciśnienia gazu ziemnego ze stosowanych w gazowych układach zasilania silników trakcyjnych.
W wyniku zastosowania nowoczesnych rozwiązań udało się uzyskać wiele pożądanych cech, których nie są w stanie zapewnić tradycyjne, mechaniczne regulatory ciśnienia.
fot. Landi Renzo USAElektroniczny regulator ciśnienia Landi Renzo EPR
Możliwości i cechy elektronicznego regulatora ciśnienia EPR firmy Landi Renzo:
- elektroniczna kontrola ciśnienia wyjściowego w zależności od konkretnego silnika i warunków otoczenia,
- możliwość stosowania w gazowych układach zasilania wykorzystujących gaz ziemny, w których wymagane jest duże zapotrzebowanie na paliwo gazowe (np. w ciężkich pojazdach użytkowych HD – Heavy Duty),
- znacznie lepszy rozruch zimnego silnika w porównaniu z tradycyjnym, mechanicznym regulatorem ciśnienia,
- kompaktowa jednostopniowa konstrukcja zapewnia większą swobodę w montażu urządzenia w samochodzie,
- wysoka niezawodność w niskich temperaturach otoczenia z uwagi na całkowite wyeliminowanie elementów gumowych,
- nie wymaga ogrzewania; opcjonalny podgrzewacz, dostępny na życzenie, służy do ochrony innych elementów gazowego układu zasilania, w których są stosowane elementy gumowe (np. wtryskiwacze),
- specjalnie zaprojektowany układ niskiego ciśnienia gazu zapewnia stałą wydajność bez względu na wartość ciśnienia w zbiornikach CNG (nawet poniżej 20 barów reduktor zapewnia deklarowaną wydajność),
- zredukowane w porównaniu do standardowego reduktora mechanicznego zużycie paliwa gazowego,
- odpowiednie oprogramowanie do sterowania i diagnostyki zintegrowane w sterowniku elektronicznym zapewnia prostą komunikację z systemem sterowania silnikiem poprzez magistralę CAN pojazdu,
- duże możliwości zastosowania na rynku OEM.
Ta innowacyjna technologia zapewni natychmiastowe i wymierne korzyści dla naszych klientów, eliminując wiele ograniczeń konwencjonalnych systemów zasilania gazowego. Nasi klienci będą zadowoleni z możliwości osiąganych przez elektroniczny regulator ciśnienia, w szczególności w zakresie rozruchu silnika w bardzo niskich temperaturach otoczenia i poziomu integracji z systemami kontroli silnika i pojazdu.
Marco Genova, wiceprezes Landi Renzo USA
Landi Renzo USA szacuje, że nowy reduktor EPR będzie dostępny od października 2015 r. Przewiduje się stopniowe jego wprowadzanie w oferowanych już gazowych układach zasilania w samochodach Ford F450/550 z silnikiem V10 6.8 l.