MKS Mielec zamawia autobusy CNG

Piotr Złoty
źródło: Transport Publiczny
Dodany: 23.05.2017

 
Ogłoszony przez MKS Mielec przetarg na dostawę autobusów miejskich obejmuje 14 pojazdów. Cztery z nich to autobusy 12-metrowe, napędzane sprężonym gazem ziemnym (CNG). Pozostałe to 10-metrowe jednostki klasy midi napędzane silnikami Diesla.

 

Tabor MKS Mielec liczy 40 autobusów, zatem zamówienie 14 nowych pojazdów w znacznym stopniu przyczyni się do odnowienia floty tego przewoźnika.

Będące przedmiotem przetargu 12-metrowe pojazdy zasilane gazem ziemnym, podobnie jak reszta zamawianych autobusów muszą spełniać wymagania emisyjne zgodne ze standardami Euro 6, muszą być to pojazdy niskopodłogowe, nowe (wyprodukowane nie wcześniej niż na pięć miesięcy przed terminem odbioru).

Zasilany CNG autobus Tedomfot. CNG-LNG.plZasilany CNG autobus Tedom w MKS Mielec

Zarówno pojazdy dieslowskie jak i gazowe muszą być jednej marki i mieć jednostki napędowe jednego producenta. Konstrukcja autobusów musi zapewniać 15-letni okres użytkowania.

Decydujący wpływ na wybór oferty będzie miała cena pojazdów (60%), parametry techniczne i eksploatacyjne (30%) oraz właściwości ekologiczne (10%).

Bardzo ważne dla MKS Mielec jest także doświadczenie producenta pojazdów, który w ciągu ostatnich 3 lat musi wykazać się dwoma dostawami 2 pojazdów 10-metrowych z silnikami Diesla oraz przynajmniej jedną dostawą trzech 12-metrowych autobusów zasilanych gazem ziemnym.

Oferty w przetargu można składać do 20 czerwca 2017 r., a dostawy autobusów przewidziano w dwóch turach.

Pierwsze pojazdy w ramach tego przetargu mają trafić do MKS Mielec do 30 listopada 2017 r. Będzie to siedem 10-metrowych autobusów dieslowskich. W terminie do 30 czerwca 2018 r. przewidziano dostawę pozostałych 3 autobusów 10-metrowych i wszystkich czterech gazowców.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie