Propozycja ta nazywa się D-GID i właśnie zakończyły się testy drogowe pojazdów z jej udziałem. System zamontowano w Iveco Stralisie 450 z silnikiem spełniającym normę Euro 5, a po „gazowej stronie mocy” znalazły się zbiorniki CNG i komponenty umożliwiające częściowe zasilanie jednostki napędowej tym właśnie paliwem. Celem prób było wykazanie skuteczności rozwiązań typu dual-fuel (jednoczesne zasilanie silnika dwoma paliwami) w warunkach realnej eksploatacji (75% jazd testowych prowadzono na drogach szybkiego ruchu, 25% na drogach lokalnych i górskich), a oto wyniki:
Łatwo powiedzieć, że bardzo to wszystko ładne, ale jak to osiągnąć w Polsce, kiedy stacji CNG mamy tyle, że równie dobrze moglibyśmy nie mieć ich wcale? Taki problem to nie problem, bowiem D-GID równie dobrze może dodawać do silnika metan w każdej postaci (CNG, LNG, biogaz, syngaz, hytan), jak i LPG. Ecomotive Solutions nie publikuje niestety wyników testów z wykorzystaniem autogazu. Firma podaje natomiast, że system można montować we wszystkich silnikach spełniających normę Euro 5, tymczasem trwają prace nad wersją dostosowaną do jednostek kategorii Euro 6.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.