Grzegorz Jarzyński z Elpigazu o zwolnieniu z myta

Piotr Złoty
źródło: Elpigaz
Dodany: 07.09.2020

 
Decyzją niemieckiej Rady Federalnej (Bundesrat) do 31 grudnia 2023 r. przedłużono zwolnienia z opłat za przejazdy autostradami samochodów ciężarowych o masie powyżej 7,5 tony zasilanych paliwami metanowymi (CNG i LNG). Od 1 października 2019 r. przepisy dotyczące tych zwolnień zostały doprecyzowane w zakresie minimalnych pojemności zbiorników gazu.

 

Zapytaliśmy przedstawiciela branży producentów instalacji gazodieslowskich, Grzegorza Jarzyńskiego, właściciela firmy Elpigaz o to jak ocenia zmiany w przepisach dotyczących zwolnień z opłat drogowych dla pojazdów zasilanych paliwami metanowymi (CNG i LNG) na rynku niemieckim.

System gazodieslowski Vela Diesel z gamy Dual Fuel Line firmy Elpigazfot. CNG-LNG.plSystem gazodieslowski Vela Diesel z gamy Dual Fuel Line firmy Elpigaz

CNG-LNG.pl.: Jak Państwo oceniają zmianę warunków w zakresie zwolnienia z myta w Niemczech dla samochodów CNG i LNG w zakresie minimalnych pojemności zbiorników?

Grzegorz Jarzyński, Elpigaz.: Dobrze, że nareszcie oficjalnie zostały doprecyzowane warunki jakie mają spełniać ciężarówki z instalacją Dual Fuel CNG dla uzyskania zwolnienia z opłat drogowych na terenie Niemiec. Wymagana minimalna pojemność butli CNG jest wysoka, ale umożliwia przejechanie 400-600 km pomiędzy tankowaniami gazu przy zasilaniu dwupaliwowym, co zapewnia odpowiednia mobilność i zabezpiecza paliwo na średni dzień pracy ciężarówki.

Czy w tej sytuacji nadal oferujecie Państwo instalacje gazodieslowskie (zgodnie z nowymi wytycznymi) do samochodów użytkowych eksploatowanych na niemieckich drogach?

Firma Elpigaz oferuje instalacje spełniające aktualne niemieckie wytyczne dla zwolnienia z opłat drogowych. Codziennie wyjeżdżają kolejne ciężarówki zaadaptowane w instalację Dual Fuel Vela Diesel lub DEGAmix spełniające wymagania podane przez niemiecki BAG. Instalacje występują w różnych konfiguracjach butli CNG, dobieranych do przestrzeni dostępnej w pojeździe dla ich rozmieszczenia. Dla uzyskania wymaganych pojemności butli oferujemy baterie zbiorników CNG montowane na ramie w miejsce jednego ze zbiorników Diesla, lub w dostępnej przestrzeni na ramie – o ile taka występuje.

Sterowniki DEGAmix z gamy Dual Fuel Line firmy Elpigazfot. CNG-LNG.plSterowniki DEGAmix z gamy Dual Fuel Line firmy Elpigaz

Jak wygląda zainteresowanie Waszymi systemami gazodieslowskimi?

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się instalacje zapewniające oszczędności z jazdy na zasilaniu dwupaliwowym. Przy większych zbiornikach CNG można zwiększać udział gazu w mieszance. Gaz jest zdecydowanie tańszy od oleju napędowego – zarówno w Polsce jak i w Niemczech, zatem zastąpienie każdego litra diesla paliwem gazowym przynosi wymierne korzyści ekonomiczne.  Warto więc mieć na uwadze, że instalacja Dual Fuel CNG pozwala na podwójne oszczędności: ze zwolnienia z myta w Niemczech oraz zastąpienia drogiego oleju napędowego tańszym paliwem gazowym zarówno w Niemczech jak i w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.


Good Przydatny artykuł (4)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie