Na genewskiej wystawie, która odbyła się w dniach 5-15 marca 2015 r., można było obejrzeć kilka pojazdów, w których zastosowano gazowe układy zasilania oraz samochody z ogniwami paliwowymi, w których energia zawarta w paliwie gazowym w postaci wodoru jest zamieniana na energię elektryczną.
W gronie wystawców nie mogło zabraknąć szwajcarskiej firmy gasmobil, która zajmuje się promocją zasilania samochodów z wykorzystaniem gazu ziemnego m.in. na stronie internetowej erdgasfahren.
gasmobil wystawił 3 samochody zasilane gazem ziemnym. Były to:
Na stoisku Lancii można było zobaczyć specjalną edycję modelu Ypsilon 30th Anniversary, który jest dostępny w wersji CNG z silnikiem 0.9 Turbo TwinAir (80 KM). Samochód, podobnie jak Panda Natural Power emituje tylko 77 gramów CO2/km.
Tradycyjnie Lancia przygotowała także wersję LPG z silnikiem 1.2 Fire EVO II.
Skoda pokazała Citigo CNG, czyli miejski samochód z silnikiem zasilanym gazem ziemnym, o którym pisaliśmy w artykule Skoda Citigo CNG - mamma mia, metano!
Z kolei Toyota zaprezentowała model Mirai czyli samochód, w którym napięcie elektryczne do zasilania silników elektrycznych jest wytwarzane w ogniwie paliwowym z wodoru w postaci gazowej, który jest przechowywany w dwóch zbiornikach pod ciśnieniem 700 bar.
Na stoiku Volkswagena można było zapoznać się z najnowszą wersją, produkowanego w podpoznańskim Antoninku, Volkswagena Caddy, którego premiera miała miejsce w Polsce. Wersja gazowa będzie dostępna w samochodach ze standardowym rozstawem osi oraz w wersji Caddy Maxi.
Volkswagen Golf Variant HyMotion to wersja Golfa wyposażona w system ogniw paliwowych o mocy 100 kW, w których wskutek reakcji wodoru z tlenem, wytwarza się energię do zasilania elektrycznej jednostki napędowej, pochodzącej z e-Golfa.
Wodór jest przechowywany w czterech zbiornikach kompozytowych umieszczonych pod podłogą. Zapas wodoru pozwala na pokonanie dystansu 500 km.
Niestety nie mamy żadnych informacji by w Genewie pojawiły się jakieś samochody zasilane LPG (oprócz wspomnianej wersji Lancii), a szkoda bo przecież to jedno z najbardziej popularnych paliw alternatywnych w wielu krajach.