Dwucylindrowy silnik Fiata otrzymał tytuł Best Green Engine of the Year 2013, który jest nagrodą w jednej z kategorii konkursu Engine of the Year 2013. Tegoroczny Engine of the Year był 15 edycją tego konkursu, w którym 76 dziennikarzy i ekspertów motoryzacyjnych z 36 krajów przyznawało nagrody w 12 kategoriach.
Statuetka Best Green Engine of the Year 2013 dla silnika Twin Air w odmianie gazowej została wręczona na początku czerwca na targach Engine Expo 2013 w Stuttgarcie.
Twin Air jest nagradzany już od momentu swojego debiutu w 2011 r. Wtedy silnik zdobył nagrody w 4 kategoriach konkursu Engine of the Year (w swojej kategorii pojemnościowej - do 1000 cm3, Best New Engine 2011, Best Green Engine 2011 oraz International Engine of the Year 2011).
Twin Air debiutował na rynku w 2012 r. wraz z nową Pandą. Rodzina silników Twin Air obejmuje obecnie wolnossący silnik o mocy 65 KM oraz 2 wersje turbo (85 i 105 KM). Ten ostatni legitymuje się pojemnościowym wskaźnikiem mocy 120 KM/l.
Gazowa-benzynowa odmiana (Twin Air Natural Power) jest także turbodoładowana i dysponuje mocą 80 KM (59 kW) uzyskiwaną przy 5500 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 140 Nm, który jest dostępny już od 2500 obr./min. Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa gazowego na poziomie 3,1 kg/100 km (w cyklu mieszanym) i emisji CO2 86 g/km. Twin Air Natural Power jest oferowany we Fiacie Panda, Fiacie 500L oraz Lancii Ypsilon Ecochic.
Twin Air Natural Power różni się od odmiany benzynowej innym kolektorem dolotowym, w którym zamontowano wtryskiwacze gazowe i benzynowe, odmiennym systemem sterowania oraz gniazdami zaworowymi o innej geometrii, wykonanymi z bardziej wytrzymałego materiału.
Produkowany w Polsce silnik Twin Air wykorzystuje technologię MultiAir, która polega na sterowaniu wzniosem i czasami otwierania i zamykania zaworów dolotowych. Jest ona także stosowana w silniku 1,4 MultiAir turbo, który w 2010 r. zdobył statuetkę w kategorii Best New Engine.
Stosowana przez Fiata technologia MultiAir oraz wykorzystywanie paliw gazowych powoduje, że włoska firma jest liderem w zakresie opracowywania i produkcji zaawansowanych silników małolitrażowych o niewielkim wpływie na środowisko. Potwierdzają to opracowania JATO Dynamics, światowego lidera w dziedzinie doradztwa dla branży motoryzacyjnej.
W 2012 r., po raz szósty z rzędu, Fiat okazał się marką, która odnotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie, wśród najlepiej sprzedających się marek samochodowych. W ciągu ostatnich 5 lat średnia wartość emisji dwutlenku węgla samochodów Fiat spadła o 13% i wynosi obecnie 119,8 g CO2/km. Wartość ta jest znacznie niższa niż wyznaczona przez Unię Europejską średnia, która ma w 2015 r. wynosić 130 g CO2/km.