Samochody zasilane biometanem będą używane w Paryżu, Lyonie, Bordeaux, Marsylii i Lille w ramach zobowiązania firmy do zmniejszenia wpływu na środowisko w obszarze transportu do 2017 r.
Ambitny projekt transportowy wpisuje się w dążenie firmy do osiągnięcia w latach 2009-2020 redukcji emisji gazów cieplarnianych o 40%.
Emisja CO2 samochodów zasilanych biometanem jest mniejsza w stosunku klasycznych diesli o 90%, a zmniejszenie emisji innych zanieczyszczeń jest szacowane na 80%. Najważniejsze jest jednak całkowite wyeliminowanie ze spalin cząstek stałych, które są jednymi z najbardziej rakotwórczych ich składników.
Samochody gazowe są zgodne z wymaganiami Piek (głośność 65 dB), co jest szczególnie istotne z punktu widzenia np. porannych dostaw.
Pozytywne wyniki testów gazowych pojazdów uzyskane w ciągu 2 lat w Lille zdecydowały o tym, że Carrefour będzie używał taboru zasilanego biometanem w innych głównych miastach Francji (Lyonie, Bordeaux i Marsylii), począwszy od 2015 r. Plany zakładają rozbudowę floty do 200 samochodów gazowych do 2017. Będą one obsługiwały 250 sklepów Carrefour, Carrefour Express i Carrefour Market.
Faza testów oprócz sprawdzenia samego taboru miała na celu ocenę zdolności wytwarzania własnego paliwa (biometanu) z odpadów organicznych ze sklepów. Uzyskane wyniki przełożono na liczbę sklepów w czterech innych miastach. Okazało się, że Carrefour jest w stanie wytworzyć paliwo gazowe z odpadów ze swoich sklepów dla 120 pojazdów.