Wstępne ustalenia mówią, że obok montowni autobusów powstanie także salon ich sprzedaży. W obwodzie samarskim, gdzie ma działać fabryka, autobusy marki Autosan są już znane. Porusza się tam około 300 polskich pojazdów.
W pierwszym etapie zakładamy wydajność na 100-200 autobusów rocznie. W grę wchodzi również produkcja trolejbusów i autobusów z napędem hybrydowym.
Sławomir Łopatowski, dyrektor handlowy w Autosanie
Pierwsze autobusy mogą opuścić rosyjski zakład w trzecim kwartale 2014 r. Oprócz autobusów z silnikami Diesla zakład ma również produkować pojazdy gazowe. Wszystkie będą spełniać wymagania Euro 5. Szczegóły dotyczące inwestycji w Rosji będą znane w lutym 2014 r.
Zarząd Województwa Podkarpackiego znalazł 37 milionów złotych, które mają wspomóc fabrykę w trudnych dla niej chwilach. Z sumy tej 31 milionów zł pochodzi z funduszy unijnych. Pozwolą one na wyprodukowanie w Autosanie pilotażowej serii ekologicznych autobusów niskoemisyjnych. Projekt będzie realizowany we współpracy z Politechniką Rzeszowską.
Syndyk, który obecnie zarządza zakładem w Sanoku zatrudnił 360 osób (większość wcześniej zatrudnionych). Jego plany zakładają utrzymanie produkcji na poziomie 180 pojazdów rocznie.