To niezwykłe, ale najstarszy istniejący w Polsce producent taboru komunikacji miejskiej po raz pierwszy w swej historii dostarczy autobusy dla warszawskiego przewoźnika komunalnego. Wcześniej mieliśmy do czynienia tylko z testami: w latach 80. miejskiej wersji Autosana H-10 oraz już w obecnym wieku dwunastometrowej wersji modelu Sancity. Zamówienie jest wyjątkowe także dla Miejskich Zakładów Autobusowych – to będzie największa w historii firmy i jednocześnie największa w Europie dostawa autobusów napędzanych LNG (skroplonym gazem ziemnym).
Jan Kuźmiński
Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych
W tej chwili eksploatujemy 35 autobusów LNG marki Solbus. Ten rodzaj napędu sprawdził się i chcemy rozwijać go w warszawskim transporcie publicznym. Jesteśmy przekonani, że fabryka o tak bogatej tradycji i doświadczeniu, dostarczy nam tabor wysokiej jakości, z którego warszawiacy będą zadowoleni.
Autosan skorzysta z technologii firmy Solbus. Na bazie tej licencji powstaną autobusy LNG dla Warszawy, które zachowają jednak nieco zmieniony design modelu Sancity. Pojazdy będą wyposażone w silniki amerykańskiej firmy Cummins i automatyczne skrzynie biegów ZF. Ich wyposażenie będzie zgodne z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego, na które składają się między innymi: klimatyzacja, biletomaty, monitoring bezpieczeństwa, elektroniczna informacja wewnętrzna i zewnętrzna, wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy systemy zliczania pasażerów
Umowa z Autosanem to już drugi w ostatnich tygodniach kontrakt na dostawę pojazdów gazowych. Wcześniej podpisaliśmy umowę obejmującą 70 autobusów CNG marki Solaris, które mają dotrzeć do nas w 2021 roku.
Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z europejskich liderów w dziedzinie pojazdów zero i niskoemisyjnych. Do końca 2022 roku w taborze Spółki będzie się znajdowało w sumie prawie 500 tego typu autobusów.