2nd Annual NGV Conference and Exhibition

Robert Markowski
źródło: FC Business Intelligence
Dodany: 25.11.2013

 
Polska sieć stacji CNG nie tylko się nie powiększa, ale wręcz kurczy. Nie znaczy to jednak, że w naszym kraju brakuje zainteresowanych tematem zasilania silników spalinowych gazem ziemnym w formie sprężonej lub skroplonej. Być może zaciekawi ich zapowiedź wystawy i konferencji tematycznej, która odbędzie się 25 i 26 listopada 2013 r. w Amsterdamie.

 

Gaz ziemny może być ropą naftową jutra. Tyle że lepszą, bo czystszą, nawet w formie kopalnej. A poza tym rozwija się technologia produkcji odnawialnego metanu z biomasy, który potrafi mieć nawet ujemny bilans emisji CO2, czyli nie tylko nie powoduje powstawania jego nadmiaru, ale wręcz przyczynia się do redukowania jego ilości w atmosferze. Dlatego właśnie na świecie zainteresowanie paliwami metanowymi dla transportu wzrasta, a spotkania branżowe, podczas których można omawiać bieżące sprawy i planować działania na przyszłość, odbywają się na wszystkich kontynentach. Przynajmniej na tych zamieszkanych.

2nd Annual NGV Conference and Exhibitionfot. FC Business IntelligenceKonferencji nigdy za wiele, jeżeli tylko prowadzą one do podjęcia konkretnych działań

Wśród nich jest Doroczna Konferencja i Wystawa NGV w Amsterdamie, w sezonie 2013 organizowana po raz drugi. Spotykają się na niej operatorzy flot pojazdów zasilanych CNG i przedstawiciele producentów tychże pojazdów (także napędzanych LNG), by w gronie zainteresowanych tematem dyskutować o:

  • perspektywach dla producentów metanowych ciężarówek i autobusów z ich własnego punktu widzenia;
  • sprzyjającej paliwom metanowym legislacji i wspieraniu jej tworzenia;
  • rozbudowie infrastruktury, czyli sieci stacji tankowania CNG/LNG w krajach UE;
  • budowaniu współpracy z firmami z branży (producentami pojazdów, dostawcami paliw, klientami flotowymi itd.) na rzecz jej ogólnego rozwoju.

Ciekawostką jest udział polskiego producenta autobusów na LNG, firmy Solbus, w gronie wspierających wydarzenie wytwórców pojazdów. Towarzystwo jest doborowe, bo poza polską marką znalazły się w nim: Scania, Daimler, MAN, Mercedes-Benz i Volvo. Mamy nadzieję, że uczestnicy dojdą do wielu konstruktywnych wniosków, w tym także mogących znaleźć zastosowanie na niepotrafiącym nabrać rozpędu polskim rynku.


Good Przydatny artykuł (4)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie