Gaz ziemny może być ropą naftową jutra. Tyle że lepszą, bo czystszą, nawet w formie kopalnej. A poza tym rozwija się technologia produkcji odnawialnego metanu z biomasy, który potrafi mieć nawet ujemny bilans emisji CO2, czyli nie tylko nie powoduje powstawania jego nadmiaru, ale wręcz przyczynia się do redukowania jego ilości w atmosferze. Dlatego właśnie na świecie zainteresowanie paliwami metanowymi dla transportu wzrasta, a spotkania branżowe, podczas których można omawiać bieżące sprawy i planować działania na przyszłość, odbywają się na wszystkich kontynentach. Przynajmniej na tych zamieszkanych.
Wśród nich jest Doroczna Konferencja i Wystawa NGV w Amsterdamie, w sezonie 2013 organizowana po raz drugi. Spotykają się na niej operatorzy flot pojazdów zasilanych CNG i przedstawiciele producentów tychże pojazdów (także napędzanych LNG), by w gronie zainteresowanych tematem dyskutować o:
Ciekawostką jest udział polskiego producenta autobusów na LNG, firmy Solbus, w gronie wspierających wydarzenie wytwórców pojazdów. Towarzystwo jest doborowe, bo poza polską marką znalazły się w nim: Scania, Daimler, MAN, Mercedes-Benz i Volvo. Mamy nadzieję, że uczestnicy dojdą do wielu konstruktywnych wniosków, w tym także mogących znaleźć zastosowanie na niepotrafiącym nabrać rozpędu polskim rynku.