W rywalizacji Panda pokonała dziewięciu rywali, w tym pojazdy o napędzie hybrydowym i elektrycznym, otrzymując tytuł Ekologicznego Samochodu Roku 2013 w Szwajcarii (Das grünste Auto der Schweiz).
Panda Natural Power jest pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w 2-cylindrowy, turbodoładowany silnik zasilany metanem. Nowy, 80-konny silnik 0,9 TwinAir Turbo Natural Power charakteryzuje się rekordowo niską emisją CO2 (86 g/km) oraz niewielkim zużyciem gazu 3,1 kg/100 km (w cyklu mieszanym). Dzięki gazowej jednostce napędowej o wysokich parametrach (moment obrotowy 140 Nm od 2500 obr./min.) Pandą Natural Power można poruszać się bardzo dynamicznie, na co ma wpływ także poszerzenie rozstawu kół i specjalne dostrojenie belki tylnego zawieszenia wersji metanowej. Poprawia to także własności jezdne i komfort podróżowania w stosunku do poprzedniej wersji Pandy Natural Power.
Wzrost osiągów nie pogorszył zasięgu samochodu. Wręcz przeciwnie, w porównaniu z Pandą Classic 1,4 Natural Power wzrósł o blisko 10% do 350 km (na gazie). Dwa zbiorniki metanu znajdują się pod podłogą nadwozia w wersji 4x4. Mniejszy o pojemności 20 l umieszczono w tunelu, w którym w wersji 4x4 przebiega wał napędowy, większy 52 litrowy zamontowano pod podłogą bagażnika, którego pojemność nie uległa zmianie w porównaniu z napędzanymi klasycznie (benzyną i olejem napędowym) wersjami włoskiego malucha.