Jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,7 l pomyślnie przechodzi kolejne testy w zakresie wydajności i zachowania norm emisyjnych. Badania wciąż trwają i masowa produkcja silnika zostanie uruchomiona po uzyskaniu wszystkich wymaganych certyfikatów.
Silnik będzie zasilany gazem ziemnym, choć wcześniej był używany w wersji benzynowej w samochodzie Samand Soren. Średnie zużycie paliwa jednostki napędowej w tym pojeździe wynosiło 7,3 l/100 km. Moc silnika wynosi 150 KM, a maksymalna wartość momentu obrotowego sięga 215 Nm.
Jednostka napędowa spełnia normę Euro 4 i wymagania EOBD. Może być także dostosowana do spełnienia wymagań emisyjnych zgodnych z normą Euro 5.
Silnik TC7 jest jedną z jednostek napędowych zaprojektowanych w ramach projektu EF realizowanego przez Iran Khodro Powertrain Company, który początkowo wykorzystywał także opracowania niemieckiej firmy FEV.
Projekt EF obejmował uruchomienie produkcji silników benzynowych (z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim), Diesla oraz zasilanych CNG.
W ramach tego projektu firma IPCO uruchomiła już produkcję silników EF7, EF4 i EFD. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem produkcji silnika TC7 zasilanego CNG.
Według planów firmy produkcja dotychczas oferowanego w wersji benzynowo-gazowej silnika EF7 miała sięgać blisko 130 tys. sztuk rocznie.
Według wypowiedzi przedstawicieli producenta był to pierwszy na świecie silnik gazowy którego zasilanie było realizowane przez bezpośredni wtrysk paliwa.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.