Systemy takie są z reguły dostarczane jako zwarty moduł, w którym znajdują się kompozytowe zbiorniki gazu ziemnego typu IV (z linerem z tworzywa sztucznego). Są to obecnie najlżejsze dostępne na rynku zbiorniki do magazynowania sprężonego gazu ziemnego, charakteryzujące się masowym wskaźnikiem poniżej 0,25 kg/l objętości geometrycznej butli (w zbiornikach stalowych wskaźnik ten oscyluje w granicach 1 kg/l). Butle są zamontowane w specjalnym stelażu, w którym znajduje się również regulator ciśnienia gazu, który zmniejsza jego ciśnienie z 20 MPa (ciśnienie panujące w zbiornikach) do poziomu wymaganego przez układ zasilania silnika. Stosowane są regulatory ciśnienia firmy Ventrex, która podobnie jak Magna Steyr ma swą siedzibę w austriackim Grazu.
Z dostępnych materiałów wynika, że zastąpienie zbiorników stalowych modułami Magna Steyr znacznie zmniejsza masę układu zasilania. W ciągniku siodłowym, w którym zastosowano po 4 zbiorniki CNG po obu stronach pojazdu, uzyskano obniżenie masy zatankowanych zbiorników z około 1000 do około 300-350 kg.
Ponadto moduły Magna Steyr wyposażone w osprzęt firmy Ventrex pozwalają na pracę całego układu zasilania przy znacznie niższych minimalnych ciśnieniach roboczych (w miarę zużywania gazu ciśnienie w zbiornikach zmniejsza się). Standardowe, gazowe układy zasilania pracują poprawnie przy ciśnieniu w zbiornikach około 15 barów. W austriackim rozwiązaniu układ zasilania pracuje do ciśnienia około 5-7 barów. Dzięki temu pojazd wyposażony w moduły Magna Steyr może uzyskiwać większe przebiegi.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.