Silnik H firmy Eco-Motive to w zasadzie dwa silniki rzędowe 4-cylindrowe umieszczone w jednym kadłubie.
Koncepcja silnika narodziła się w głowie Hernsa Louisa, założyciela firmy Eco-Motive. Każdy z silników ma własny wał korbowy, korbowody i tłoki oraz głowicę i kanały dolotowe.
Jeden z silników będzie zasilany benzyną a drugi gazem ziemnym. To kierowca decyduje, która cześć silnika aktualnie pracuje, przełączając tryb zasilania jednostki napędowej.
Zarówno kadłub jak i głowice silnika są wykonane ze stopów aluminium aby zapewnić lekkość dość masywnej jednostce napędowej, która jest wyposażona w 2 układy tłokowo-korbowe.
Plany na 2017 r. przewidują gruntowne badania silnika mające na celu uzyskanie równowagi pomiędzy ekonomiką użytkowania, a walorami ekologicznymi przy zastosowaniu obu paliw (benzyny i gazu ziemnego).
Dopracowania wymaga także układ chłodzenia, a dokładnie dobór odpowiedniej chłodnicy do tej jednostki napędowej. Konstruktorzy muszą także opracować skrzynię biegów, która pozwoli na odbieranie mocy z jednego lub drugiego wału korbowego silnika. Mówi się także o możliwości wprowadzenia turbodoładowania silnika.
Jak mówi założyciel Eco-Motive i jednocześnie twórca silnika, Herns Louis jednostka napędowa H jest konstrukcją konkurującą z silnikami widlastymi i przeciwsobnymi (typu bokser), w której w odróżnieniu od nich można zapewnić niewielką szerokość, bardzo ważną w kontekście zastosowania w samochodach osobowych.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.