Sterownik elektroniczny systemu D-GID współpracuje z centralą sterującą dieslowskim układem wtryskowym poprzez cyfrową sieć CAN.
Zasilanie silnika za pomocą systemu D-GID nie wymaga ingerencji w jego konstrukcję. Paliwo gazowe jest wprowadzane do układu dolotowego silnika z wykorzystaniem dodatkowych wtryskiwaczy gazowych. System D-GID może zasilać silnik wysokoprężny różnymi rodzajami paliw gazowych. Może to być gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) i skroplonej (LNG), LPG, biogaz, hytan (mieszanina wodoru i gazu ziemnego) czy gaz syntezowy (składający się głównie z wodoru i tlenku węgla).
Sterownik systemu D-GID dynamicznie kontroluje wtrysk oleju napędowego do silnika, dobierając odpowiednią do warunków jego pracy dawkę paliwa gazowego. Stopień zastąpienia oleju napędowego gazem dochodzi do 80-90% w ustalonych warunkach pracy silnika. Średnio wartość substytucji wynosi około 40-50%. Pozwala to na zmniejszenie kosztów eksploatacji związanych z paliwem o 10 do 40%.
Pojazdy wyposażone w system D-GID emitują znacznie mniej szkodliwych składników spalin: tlenku węgla (CO), niespalonych węglowodorów (HC), tlenków azotu NOx i cząstek stałych. Dzięki wysokiej procentowej zawartości gazu w mieszaninie dostarczanej do komór spalania ograniczana jest także emisja dwutlenku węgla (CO2).
System D-GID włoskiej firmy Ecomotive Solutions może być stosowany na rynku pierwszego montażu (OEM) przez producentów samochodów, silników i dostawców gazowych układów zasilania, znajdując zastosowanie w pojazdach transportu publicznego czy służb komunalnych. Może być także z powodzeniem stosowany w agregatach kogeneracjnych, które są zasilane silnikami diesla o dużej mocy i służą do skojarzonego wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.