Dotychczas MAZ nie miał w ofercie autobusu zgodnego z wymaganiami Euro 6 i sprzedawał na polskim rynku pojazdy Euro 5, które były dostarczane jako „używane”, po pierwszej rejestracji na Białorusi.
Premiera pojazdów Euro 6 miała miejsce na odbywających się w marcu 2016 r. w Warszawie targach Warsaw Bus 2016. Autobusy zaprezentowano na stoisku polskiego przedstawiciela firmy MAZ, którym jest MAZ Auto Poland.
W Warszawie pokazano dwa autobusy specjalnie przygotowane na rynek Unii Europejskiej. Były nimi autobusy miejskie MAZ 203088 z silnikiem Diesla spełniającym normę Euro 6 oraz MAZ 203988 z silnikiem gazowym także Euro 6.
Zasilany gazem ziemnym MAZ 203988 bazuje na miejskim autobusie niskopodłogowym MAZ 203.
Pojazd o długości 12 metrów mieści w przedziale pasażerskim 90 osób z czego 26 na miejscach siedzących. W układzie przeniesienia napędu zastosowano silnik Mercedesa M936 G, który zasilany metanem spełnia wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6.
Przy pojemności skokowej 7,7 l jednostka napędowa osiąga moc o wartości 222 kW (302 KM) przy 2200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 1200 Nm w zakresie 1200-1300 obr./min. Moc z silnika jest przekazywana do 6-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej firmy ZF.
Zbiorniki paliwa gazowego zamontowano na dachu pojazdu. Mają one pojemność 1284 l. Można w nich zgromadzić sprężony do 20 MPa gaz ziemny w ilości pozwalającej na przejechanie minimum 450 km. Zasięg autobusu jest oczywiście zależny od warunków pracy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.