Jedna czwarta pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Hiszpanii to autobusy. Wiele z nich powstało w hiszpańskiej Galicji, gdzie w stolicy tego regionu, Santiago de Compostela działa firma Carrocera Castrosua.
Firma od 25 lat produkuj pojazdy z układami napędowymi wyposażonymi w silniki gazowe. Początkowo była jedynym w Hiszpanii producentem autobusów z takim napędem. Z 1600 wyprodukowanych dotychczas gazowych autobusów większość jest użytkowana w Hiszpanii. Ostatnio dostarczono gazowe pojazdy dla Madrytu, Sewilli czy Toledo, choć na mapie sprzedaży firmy Carrocera Castrosua znajduje się także Korea Południowa.
W ostatnim czasie popularność CNG jako paliwa w autobusach miejskich rośnie. W 2017 r. 45% wyprodukowanych przez Carrocera Castrosua pojazdów było wyposażonych w napęd CNG.
Popyt na gazowe autobusy w Hiszpanii jest bardzo duży. Są wśród nich zarówno autobusy miejskie jak i podmiejskie o długościach nadwozi od 10,2 do 18,75 m.
Przedstawiciele firmy Carrocera Castrosua uważają autobusy napędzane gazem ziemnym za najbardziej ekonomiczne rozwiązanie wśród napędzanych alternatywnie pojazdów ekologicznych. Pomimo faktu, że cena tych autobusów jest wyższa o 15-20% od ceny pojazdów dieslowskich to koszt ich użytkowania jest wyraźnie niższy, co zdecydowanie rekompensuje nieco wyższą cenę zakupu.
Właśnie z tego powodu firma jest przekonana, że duża liczba miast włączy pojazdy CNG do flot obsługujących transport publiczny.
Według przedstawicieli Carrocera Castrosua podobnie może stać się w Galicji. W Santiago de Compostela ma powstać stacja sprężania gazu ziemnego, która pozwoli na tankowanie nie tylko autobusów, lecz także śmieciarek i innych pojazdów komunalnych oraz flot mniejszych pojazdów (taksówek czy pojazdów miejskich urzędów).
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.