W pierwszym etapie planu rozbudowy taboru dostarczono łącznie 200 autobusów o wartości 63,6 mln euro. W latach 2017-2018 zaplanowano zakup 500 kolejnych pojazdów komunikacji miejskiej.
Dzięki przeprowadzeniu pierwszego etapu transakcji czyste pojazdy komunikacji miejskiej, czyli spełniające normy emisji spalin powyżej Euro 5, będą stanowić ponad 76% floty miejskich autobusów w Madrycie (łącznie liczy ona 1530 pojazdów). Do 2019 r., po wymianie blisko połowy taboru (700 autobusów) wszystkie pojazdy EMT Madrid będą czyste.
Zmniejszeniu ulegnie także średni wiek autobusów w EMT Madrid. Teraz wynosi on ponad 9 lat a do końca 2019 r. zmniejszy się do niecałych 7 lat.
Większość spośród zakupionych w pierwszym etapie pojazdów stanowią autobusy gazowe (170). Pozostałe 30 to hybrydy.
Wśród 170 nowo zakupionych autobusów gazowych większość (130) stanowią pojazdy solo (12-metrowe). Jest wśród nich 46 Scanii N-280, zabudowanych przez Castrosua zakupionych za 13,6 mln euro, 42 autobusy MAN Lion's City z nadwoziem zabudowanym w Burillo wartych 12 mln euro oraz 42 autobusy Mercedes Citaro NGT (12,2 mln euro).
40 zakupionych autobusów gazowych to pojazdy przegubowe Mercedes Citaro G NGT o wartości 15,6 mln euro.
Wśród hybryd EMT zakupiło 17 autobusów MAN Lion's City Hybrid o wartości 5,7 mln euro oraz 13 Iveco Urbanway Hybrid, za które zapłaciło 4,5 mln euro.
Udział autobusów gazowych we flocie EMT Madrid wynosi obecnie około 50%, a po planowanych w latach 2017-2018 kolejnych zakupach z pewnością znacznie się zwiększy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.