IVECO Poland przekazało zamówione przez firmę HUBER 5 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażone w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Uroczyste przekazanie odbyło się 7 maja 2019 roku w Rudzie Śląskiej.
Firma HUBER posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w logistyce do takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Republika Czeska. W swojej flocie posiada obecnie 34 ciągniki siodłowe marki IVECO, w sumie tabor liczy już 140 pojazdów.
Dzięki nowym IVECO Stralis NP 460 LNG, oferującym osiągi pozwalające zastąpić przewoźnikowi samochody z silnikiem diesla w każdym zadaniu transportowym, firma HUBER zapewnia swoim pracownikom większy komfort oraz bezpieczeństwo, jednocześnie mając swój udział w transformacji energetycznej sektora i dążeniu do zrównoważonego korzystania ze środowiska.
Podczas uroczystości przekazania ciągników IVECO obecni byli: Bogusław Ciupek – Prezes firmy HUBER oraz Marcin Jesionek – Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER. Ze strony IVECO Poland: Marcin Piluchowski – Business Line Heavy Manager IVECO, Artur Wygnański – Key Account Manager IVECO, Rafał Kotalewicz i Robert Paszkowski – trenerzy Akademii Jazdy IVECO. Dealera IVECO CTC reprezentował Tomasz Urbanowicz – Prezes spółki CTC oraz zarządzający pionem IVECO w Grupie DBK.
Bogusław Ciupek
Prezes firmy HUBER
Uważamy, że nowe jednostki IVECO, napędzane skroplonym gazem ziemnym, doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realnych oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami Diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG. Podjęciu tej decyzji sprzyjają także zmiany w przepisach, takie jak chociażby zwolnienia od stycznia 2019 r. z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.
Dostarczone pojazdy IVECO Stralis NP w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 800 l i mieszczące 290 kg skroplonego gazu ziemnego. Oferują rozwiązania technologiczne doskonale sprawdzające się w usługach liniowych klienta. Moc 460 KM i zasięg do 1150 km zapewnią nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdów. Ponadto ciągniki mają nowoczesne skrzynie biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50 l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory ksenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.
Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER
Atutem technologii zastosowanej w pojazdach IVECO Stralis NP LNG jest możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. W przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu spędzonego na drodze i niższe koszty serwisowania. Na uwagę zasługuje również brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji, to również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.