20 Stralisów LNG dla EPO-Trans Logistic

IVECO Poland
źródło: IVECO Poland
Dodany: 27.12.2018
Informacja producenta

 
IVECO Poland dostarczy do firmy EPO-Trans Logistic 20 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power o mocy 460 KM zasilanych gazem ziemnym.

 

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą EPO-Trans Logistic na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).

Stralis NP 460fot. IVECO PolandIVECO Poland podpisało kolejną umowę na dostawę gazowych Stralisów w pakiecie ze stacją, w tym przypadku z dwiema stacjami LNG

Umowa na dostawę Stralisów LNG

Umowa została podpisana 7 grudnia 2018 roku w Tychach, gdzie swoją siedzibę ma firma EPO-Trans Logistic. Zamówione ciągniki zasilą obecną, liczącą 280 jednostek, flotę pojazdów firmy transportowej. Nowe IVECO Stralis NP będą poruszać się po drogach w krajach Unii Europejskiej oraz Finlandii i Skandynawii. Firma EPO-Trans Logistic ma wieloletnie doświadczenie i obsługuje firmy z sektora AGD i Automotive, a także DIY, FMCG oraz Fruits.

Stacje LNG w pakiecie

W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland, zostaną także wybudowane dwie stacje tankowania gazu LNG. Jedna w siedzibie firmy EPO-Trans Logistic w Tychach i kolejna w miejscowości Krzywa.

Stacje tankowania zostaną użyczone odbiorcy przez spółkę Novatek Polska na okres 5 lat i będą dostępne dla innych użytkowników pojazdów LNG.

Podczas uroczystości przekazania obecni byli przedstawiciele stron: Piotr Ozimek - Prezes Zarządu EPO-Trans Logistic, Paweł Ozimek - Członek Zarządu EPO-Trans Logistic, Daniel Wolszczak  - Prezes IVECO Poland, Piotr Suwała - Direct Sales Manager IVECO Poland, Artur Wygnański - K.A. Manager IVECO Poland oraz Rafał Kotalewicz - Trener IVECO Poland. Ponadto obecny był także Marcin Chodyniecki z firmy Novatek Polska - Kierownik Działu Rozwoju Sprzedaży LNG w Polsce, dostawca stacji LNG oraz gazu.

Daniel Wolszczak

Prezes IVECO Poland

Stralis NP 460 jest jak dotąd najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem ciężarowym. Dzięki znakomitym parametrom ekologicznym, osiągom, wydajności i zasięgowi sprawdza się w transporcie długodystansowym na najbardziej wymagających trasach. Z satysfakcją przyjmujemy fakt, że firma EPO-Trans Logistic wykazała zaufanie do naszej marki oraz naszej technologii gazu ziemnego, wybierając firmę IVECO jako swojego partnera w rozwoju zrównoważonej floty dla swojej logistyki.

Wsparcie dla LNG

Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.

Piotr Ozimek

Prezes Zarządu EPO-Trans Logistic

Zasilenie floty naszej firmy w nowe jednostkami napędzane gazem ziemnym, wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg (1080 litrów), jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Uważamy, że pojazdy te doskonale sprawdzą się w naszych usługach liniowych, jednocześnie dostarczając nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów.

Najbardziej zaawansowany pojazd gazowy na świecie

Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13 NG, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Warto wiedzieć

IVECO Stralis NP 460, zasilany wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i wyposażony w dwa zbiorniki kriogeniczne, rozwija moc 460 KM i oferuje zasięg do 1600 km. Dzięki zastosowanym technologiom i usługom IVECO zapewnia o 15% niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy. Dodatkowo przy cenie gazu ziemnego niższej o 30% od ceny ON całkowita oszczędność na paliwie sięga nawet 40% w porównaniu do analogicznych pojazdów napędzanych silnikami Diesla.

Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania klientów w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).

Całkowity koszt posiadania niższy nawet o 9% w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla

Stralis NP 460 jest idealnym samochodem do transportu na długich trasach. Jego atutami są wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO), a także co najmniej takie same walory pod względem komfortu, ładowności, osiągów i funkcjonalności, jak w przypadku pojazdu z silnikiem Diesla. Całkowity koszt posiadania nowego Stralisa NP 460 jest nawet o 9% niższy w porównaniu z samochodem z silnikiem wysokoprężnym, przy lepszej dynamice i osiągach.

IVECO Stralis NP 460fot. IVECO PolandStralis NP 460 to obecnie najmocniejszy dostępny na rynku pojazd drogowy zasilany wyłącznie paliwem gazowym

Znacznie niższy całkowity koszt posiadania wynika z mniejszego zużycia paliwa w Stralisie NP 460 - nawet o 15% - a także z niższych kosztów gazu ziemnego w porównaniu z olejem napędowym. Całkowita oszczędność na kosztach paliwa jaką może uzyskać klient sięga 40% w porównaniu z odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym. Poprawę ekonomiki eksploatacji zapewniają także usługi TCO2 Live, w skład których wchodzą raporty Smart Reports, konsultacje paliwowe oraz szkolenia w Akademii Jazdy Iveco). TCO2 Smart Reports są to cotygodniowe zestawienia zawierające informacje o zużyciu paliwa, ocenie stylu jazdy kierowcy i emisji CO2. TCO2 Konsultacje paliwowe to usługa monitorowania kluczowych wskaźników efektywności pojazdów klienta przez lokalnego konsultanta. Celem konsultacji jest opracowanie indywidualnego planu zwiększania oszczędności zużycia paliwa. Nieodłącznym elementem ograniczenia zużycia paliwa jest właściwy styl prowadzenia samochodu o co dba Akademia Jazdy IVECO oferująca szkolenia indywidualnie dostosowane do potrzeb klienta.

Długie okresy międzyobsługowe

Do wyjątkowo niskiego całkowitego kosztu posiadania przyczyniają się także długie okresy międzyprzeglądowe. Już w przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460.

Stacje tankowania oraz stałe dostawy gazu LNG z Novatek Polska

Dzięki współpracy nawiązanej przez IVECO Poland z firmą Novatek Polska, która zajmuje się budową stacji  tankowania  oraz dostawami gazu LNG , właściciele firm transportowych, tak jak w przypadku EPO-Trans Logistic, mają zapewniony stały dostęp do tego naturalnego paliwa. Stacja tankowania LNG, poszerzona opcjonalnie o moduł CNG, może zostać wybudowana w najbardziej dogodnym dla nich miejscu i mogą z niej korzystać także inni kierowcy.

Dariusz Bratoń

Prezes Novatek Polska

Własne źródła gazu oraz fabryki skraplania należące do Novatek w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem na rynku autogazu oraz możliwościami w zakresie budowy stacji tankowania implikują nasze aktywne uczestnictwo w branży transportu opartego o LNG. Najnowsza strategia rozwoju spółki w segmencie skroplonego gazu ziemnego doskonale wpisuje się w transformację rynku w kierunku wykorzystania ekologicznych paliw i jestem przekonany, że podobnie jak w przypadku LPG, Novatek jako producent gazu będzie wyznaczał standardy w zakresie najwyższej jakości i ciągłości jego dostaw.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie